1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Oppasvergoeding

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 07 Juni 2010 21:41
Wij hebben nog niet zolang een PGB voor onze dochter.
We willen de oppas die altijd voor ons klaar staat uit het pgb betalen maar weten niet goed hoeveel uren je nu moet rekenen bij een avondje oppassen. Er zijn tenslotte ook nog de andere kinderen?
En hoe zit dit met een logeerweekend bij een oom of tante?
Wie kan ons op weg helpen om dit in goede banen te kunnen leiden? :roll:
Geplaatst: dinsdag 08 Juni 2010 11:31
Een kwestie van een zorgcontract opstellen met de oppas. Zie de site van de SVB.
Hetzelfde geldt voor oom en tante.
Elk uurbedrag is prima, zolang je het eens bent en het minimaal het minimum uurloon is.
Geplaatst: dinsdag 08 Juni 2010 22:01
Ben wel blij met dit antwoord maar wat zijn nu een redelijk aantal uren wat je in rekening kan brengen voor de oppas en het weekendje bij oom en tante.
Lianne Geplaatst: donderdag 10 Juni 2010 23:36
Ik begrijp uw vraag niet helemaal over de oppas. De oppas is er toch een bepaald aantal uren? Dit is dan toch ook het aantal uren dat deze uitbetaald krijgt?
Geplaatst: vrijdag 11 Juni 2010 13:51
Tijdelijk verblijf uit PGB is ongeveer € 100.- per dag.
Voor oppas van een "ingewikkeld" kind lijkt mij €15.- per uur redelijk.
U mag afspreken wat U wilt. Als U meer uitgeeft dan U aan budget
heeft moet U zelf het verschil bijpassen.
Geplaatst: maandag 21 Juni 2010 13:50
Wij betalen onze oppas(18 jr) 10 euro per uur voor oppas. Maar heb ook een goed agogisch onderlegd iemand in dienst voor activerende en ondersteunende begeleiding die ongeveer 25 euro per uur verdient.
Voor tijdedelijk verblijf kunje er ook voor kiezen om de uren tussen 23.00 en 7.00 's morgens niet uit te betalen. Zo kun je toch nog een beetje in de buurt van de 100 euro blijven.
Monic Geplaatst: donderdag 24 Juni 2010 13:33
Voor oppas kun je het bedrag eventueel ook splitsen voor de diverse kinderen.
Ik werk als oppas , maar ook als ondersteunend begeleider in een gezin met een kindje met syndroom van down.
Als ik oppas krijg ik voor de andere 2 kids 5 euro per uur en voor haar 10 , dan kom ik uit op 20.
Geplaatst: maandag 12 Juli 2010 00:06
Van wat ik uit jouw bericht begrijp is dat je niet snapt hoe je welke uren moet verantwoorden omdat er nog andere kinderen bij betrokken zijn.
Als jouw oppas puur via contract basis werkt, en dat je haar voor alles wit uitbetaald, zou ik zeggen aparte contracten. En als het puur voor het PGB is, je kan ook contract invullen op variabel aantal uren, dan hoef je verder niets in te vullen, dan moet je uren lijsten bij houden, en deze op tijd insturen.
Maar als je alles via contracten doet zou ik voor de kinderen zonder PGB een apart contract hebben en voor degene betreffende PBG een ander. Weet je ckr dat je alles goed kan verantwoorden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.