1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

eenmalige uitkering bij overlijden budgethouder

Auteur Bericht
Rita Geplaatst: dinsdag 08 Juni 2010 13:35
ik probeer al een halfjaar een eenmalige uitkering te innen bij de nabestaanden van een budgethouder die is overleden.
ik weet dat er geld terug is gestort naar het zorgkantoor dus het budget moet hoog genoeg zijn geweest.
ik krijg geen reactie op brieven of mails.
kan ik de nabestaandenaansprakelijk stellen voor het niet juist afhandelen van de administratie. En via een advokaat het geld als nog binnen zien te krijgen.
Pim Geplaatst: dinsdag 08 Juni 2010 19:17
Bij een achterstallige betaling kunt u als u onderneemster bent gebruik maken van uw rechtsbijstandsverzekering of van een incassobureau om het geld alsnog te krijgen. Stel hun wel op de hoogte dat ze nog een laatste kans hebben voordat het word overgedragen aan een incassobureau en de extra kosten voor hun rekening zijn.

Bij het werken in loondienst zou ik ook een incassobureau inschakelen na een laatste aanmaning waarin u stelt dat ze nog maximaal 5 dagen hebben om alsnog aan hun betalingsverplichting te voldoen.

Het is belangrijk deze aanmaning aangetekend te versturen (handtekening retour) aangezien u dan bewijs heeft dat het is aangekomen.
Het is voor de nabestaanden overigens een lastige situatie aangezien ze kunnen erven zonder schuldenlast. Maar dat is verder aan hen om dit af te handelen.

Succes in deze situatie
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Rita Geplaatst: donderdag 10 Juni 2010 23:07
Ik ben geen ondernemer,maar een particulier met een arbeidsovereenkomst.
er is een herrinnerings nota aangetekend verzonden, waarin ik vraag om een reden om niet te betalen.
ik heb nu een advokaat gevraagd om hen te vragen naar een reden waarom er niet gereageerd wordt. En de reden waarom ik er geen recht op zou hebben.
dank voor uw reactie
Maarten Geplaatst: vrijdag 11 Juni 2010 10:42
Of u ondernemer bent in dit geval maakt niet uit. Iedereen kan gebruik maken van een incassobureau of deurwaarder.
Zoek wel een bureau welke geen kosten in rekening brengt als de incasso niet lukt. Een advocaat is pas nodig als u een rechtzaak aangaat om uw geld te kijgen.
Een deurwaarder mag meer en is bevoegd.
Als de erven de ervenis geweigerd hebben kunt u vragen naar de bewindsvoerder die de ervenis verder afhandeld. Maar tja dan zullen zij wel moeten antwoorden.
Als het goed is kan een deurwaarder achterhalen of deze aangesteld is.

Succes.
Geplaatst: vrijdag 11 Juni 2010 13:45
In de regeling van het SVB contract staat, dat er recht is op een maand salaris voor zover het budget toereikend is.
Er is dus alleen recht als de terugbetaling aan het zorgkantoor betrekking had op het lopende jaar.
Scherp gesteld: Als Uw cliënt in januari overleden is, was er geen budget over 2010.
Overigens is het onfatsoenlijk om nergens op te reageren

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.