1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

medebewoner gezocht....

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 14 Juni 2010 22:01
Voor onze zoon proberen we een particulier wooninitiatief van de grond te krijgen.
De bedoeling is grofweg een gewone gezinswoning in Puttershoek (vlakbij rotterdam/dordrecht) te huren. Daar komt onze zoon samen met nog 1 evt. 2 mede bewoners te wonen. De zorg wordt ingekocht via PGB.

De nadruk binnen dit woonproject zal liggen op de wensen van de bewoners, het is immers hun leven. Dit is dus een andere insteek dan de meeste reguliere tehuizen. Daar krijg je gewoon een huisgenoot, begeleiding enz. Wij willen dat de bewoners zelf hun personeel aannemen. (onder gebeleiding) We willen dat zij gelukkig zijn met elkaar. We willen dat zij bepalen hoe hun dag eruit ziet. Dat zij verantwoordelijk zijn voor dagelijkse verplichtingen als boodschappen, koken en schoonmaken, enz. Kortom, we willen dat de bewoners zelf de regie van hun leven in eigen handen hebben, Gezien het nivo zal dit veel begeleiding nodig hebben.

Doordat wij ernaar streven om het liefst maar 1 huisgenoot bij onze zoon te hebben zal dit behoorlijk wat creatieviteit en doorzettingsvermogen kosten van de ouders/verzorgers van de bewoners. Het is natuurlijk een dure vorm van wonen, maar ons inziens wel haalbaar. Duur, maar kwalitatief goed.

Onze zoon is een autist, die momenteel een zmlk school bezoekt. Hij heeft enorm veel duidelijkheid en voorspelbaarheid nodig om de wereld aan te kunnen.Hij heeft 24 uurs zorg nodig. Hij is nu 17.

Heb je interesse voor dit leuke project... laat het me weten!
De Heeren van Zorg Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 06:48
Beste mevrouw en meneer,

De Heeren van Zorg levert de begeleiding in een dergelijke woonvorm van stichting Matthias te Heemskerk.
Wellicht vindt u het interessant om eens bij ons te komen kijken om zelf ideeen op te doen?
Ik kan u vertellen over de opzet en hoe wij dit doen door middel van het PGB
Mocht u interesen hebben, dan wil ik de woonvorm graag laten zien
Mijn gegevens:
Telly Noutsis
directeur
{deleted by moderator: verwijs naar je advertentie}

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.