PGB en uitkering.
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 15 Juni 2010 10:53
Beste Pim, Hartelijk dank voor je heldere antwoorden op mijn vragen. Ik kon niet reageren op je bericht dan maar een nieuwe bericht. Wij willen zelf de salarisadministratie doen, zijn er andere bedrijven die salarisstroken en jaaropgaven voor de pgb maken dan de svb? Mijn zus heeft 3 kinderen een uitkering bij de gemeente, zij moet dus de uitkering stop zetten omdat ze inkomens uit de pgb krijgt. Ze raakt dan alle subsidies kwijt zoals huursubsidie en allerlei toeslagen die met de uitkering te maken hebben? Alvast bedankt |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 15 Juni 2010 19:00
Beste John, Fijn dat u er wat aan heeft, deze antwoorden. Om antwoord te geven op uw vragen: Wij willen zelf de salarisadministratie doen, zijn er andere bedrijven die salarisstroken en jaaropgaven voor de pgb maken dan de svb? Uiteraard zijn er veel bedrijven die payrolling aanbieden, detachering, uitzenden, en vergelijkbare dienstverlening. Payrolling = salarisadministratie Detachering = zoeken, selecteren en plaatsen van geschikte kandidaten voor langere termijn Uitzenden = zoeken, selecteren en plaatsen van geschikte kandidaten voor korte termijn en spoedklussen. Is wel de vraag of u dat moet willen. De kosten zijn hoog. Ook zijn er bedrijven die de PGB administratie geheel voor hun rekening nemen. Dat mag u echter niet uit PGB bekostigen. SVB is voor u gratis (want betaald door een apart fonds). Hun dienstverlening is zover mij de berichten bereiken goed te noemen. Het staat u uiteraard vrij om op zoek te gaan naar bureau's die u bij de administratie helpen. Afhankelijk van uw eisen en wensen zijn er veel mogelijkheden. :?: Mijn zus heeft 3 kinderen een uitkering bij de gemeente, zij moet dus de uitkering stop zetten omdat ze inkomens uit de pgb krijgt. Ze raakt dan alle subsidies kwijt zoals huursubsidie en allerlei toeslagen die met de uitkering te maken hebben? :!: Het is zover mijn informatie zo dat u, afhankelijk van de voorwaarden van de uitkering, wel een beperkt bedrag mag bijverdienen. Daar zult u echter navraag over moeten doen bij de uitkeringsinstantie waar u deze uitkering van ontvangt. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk