PGB voor ouder mogelijk
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 17 Juni 2010 11:42
Een paar maanden geleden is bij onze zoon van 4 jaar ASS vastgesteld. Hij zit sindsdien op een speciale school, maar mijn vrouw moet met hem van links naar rechts, hij moet naar speciale clubjes etc. etc. Daar mijn vrouw hierdoor geen normale baan kan vinden (werkgevers zitten hier absoluut niet op te wachten) is mijn vraag of iemand hier weet of het ook mogelijk is om een PGB aan te vragen voor mijn vrouw, zodat ze niet zonder inkomen zit? Ze verzorgt ons zoontje het liefst zelf zonder inkoop van zorg. Als ze gaat werken en we zorg zouden moeten inkopen, zullen we wel PGB krijgen, maar als de moeder zelf de zorg blijft doen, heb je dan ook recht op PGB? Ik hoop dat iemand hier ons een antwoord kan geven. |
|
MensZorg |
Geplaatst: zaterdag 19 Juni 2010 07:41
Ja natuurlijk heeft uw vrouw ook recht op PGB. Neemt kontakt op met het CIZ te rijswijk voor een aanvraagformulier of download dit formulier vanuit hun site op het internet. U kunt ook kontakt opnemen met stichting MEE die kunnen u ook verder raad geven. hopenlijk bent u hiermee geholpen. Met de vr. gr. C. Ristie |
Elly |
Geplaatst: dinsdag 22 Juni 2010 16:20
Indien er een onderzoek gedaan is en een IQ is vastgesteld kunt u beoordelen of u bij jeugdzorg (IQ boven 85) of het CIZ (IQ tot 85) moet zijn voor een aanvraag voor zorg. Beiden werken met een werkdocument gebruikelijke zorg en helaas voor u wordt voor kinderen tot 5 jaar erg veel als gebruikelijke zorg aangemeld. Alleen voor bovengebruikelijke zorg kan een indicatie worden afgegeven. Bovendien wordt het 1e uur bovengebruikelijke zorg per dag (dus 7 uur per week) van de indicatie afgetrokken. Voordat u een aanvraag gaat doen is het aan te raden goed te inventariseren welke en hoeveel bovengebruikelijke zorg uw zoontje nodig heeft en waarom deze zorg niet zomaar door een willekeurige "oppas" ingevuld kan worden. Anders loopt u de kans dat u aanvraag meteen al afgewezen wordt.. Het moet voor de indicerende instantie geen verschil uitmaken of u de zorg buiten u gezin inkoopt of binnen het gezin, tenzij u als reden aangeeft dat de verzorger overbelast is door de zorg voor het kind. Belangrijker is in dit geval aan te geven dat het niet te combineren is met een baan en u de inkomsten uit die baan ook nodig hebt dus niet zomaar minder kan gaan werken. U hoeft ook niet meteen te vertellen dat u zelf de zorg gaat verlenen, het gaat erom dat er extra (dus bovengebruikelijke) zorg is. U vraagt zorg aan (en u mag zelfs in het midden laten of dat in Natura is of in PGB) voor u zoontje en niet voor uw vrouw. Succes met aanvragen. Indien u nog vragen heeft mag u contact opnemen via mijn profiel. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk