1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

krijg geen pgb meer

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 25 Juni 2010 09:59
Hallo
ik ben in oktober 2009 in een ander gemeente komen te wonen met me vriend daarvoor woonde ik in Amsterdam met me vriend toen wilde ze eerst niet meer een PGB meer geven omdat ik samen woonde ik zeg ga de gegevens maar opvragen bij de huisarts dat hebben ze gedaan en ik had gewoon mijn PGB weer maar inplaats van 7 uur per week kreeg ik 3 uur per week. Maar omdat niet genoeg was het ik heb later weer tot 7 uur gehad.
Maar om terug te kijken heb ik van 1996 al PGB tot sept. 2009 omdat ze gewoon zeggen U heeft een vriend en die moet maar gaan zorgen dat jullie huis schoon gemaakt word ik vind dit zo absurd ik kan en mag mijn huishoudelijk werk niet doen.
Kan ik nog stappen gaan ondernemen of zijn hier meer mensen die deze problemen hebben.
Hoor het graag
Elly Geplaatst: vrijdag 25 Juni 2010 20:09
Ja helaas, er zijn veel mensen die dit probleem hebben. Huishoudelijke verzorging komt sinds enkele jaren vanuit de WMO en elke gemeente heeft daar zijn eigen regels voor. Als er een mantelzorger is (uw vriend dus) moet die het overnemen. Het enige wat u kan proberen is duidelijk te maken dat uw vriend daardoor overbelast wordt en het ook niet aankan in combinatie met zijn werk. Ook daarvoor is een verklaring van de huisarts nodig.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.