1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Klink stopt uitgave persoonsgebonden budget per 1 juli

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 26 Juni 2010 14:50
Klink stopt uitgave persoonsgebonden budget

25 juni 2010

Minister Klink van VWS heeft besloten dat mensen vanaf 1 juli 2010 tot in ieder geval het einde van dit jaar geen persoonsgebonden budget (pgb)
meer kunnen krijgen (bij een nieuwe aanvraag.)
Klink neemt dit besluit vanwege een overschrijding van 2,1 miljard euro. Dat meldt het ministerie van VWS.

PS:

Voor mensen die dus nu al een pgb hebben, verandert er niets. Zij houden hun budget.

lees verder
http://www.zorgvisie.nl/Financien/Klink-stopt-uitgave-persoonsgebonden-budget.htm
Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 01:03
Debat is dinsdag.
Ik ga er van uit dat er een oplossing komt.
Heb net een aanvraag lopen.
ZIN is geen optie, is er niet eens in de hulp die wij nodig hebben.................

Er zal eens niet iets te doen zijn over het PGB :evil:
Ad Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 16:35
Naar mijn bescheiden mening gaat het PGB ten onder aan zijn eigen succes...
Normaal gebruiklijk is het dat mensen indien zij aangezwezen zijn op zorg, zijn aangewezen hierop via de geeigende zorginstellingen en instanties...
Sinds de invoering van het PGB schijnt het echter een "hype" te zijn geworden om voor de minste zorg al een PGB aan te vragen, terwijl eigenlijk het doel van het PGB is, dat het bedoeld is voor de meer zorgbehoevenden in het land.
Ik ga hier niet in op de vraag of we "alle geldelijke middelen" moeten aanwenden/ ophoesten en bereid zijn er alles voor over te hebben voor de zorg in dit land betaalbaar te maken. Daar is de politiek voor die de grenzen bepaalt.
Maar ik moet de minister meegeven dat hij, en terecht, de gelden in het oog houd en ingrijpt indien het uit de hand gaat lopen. Het moet toch niet zo zijn dat iedereen vind dat wanneer hij/zij zorg nodi heeft "alles in het werk moet worden gesteld" om hem/haar te voorzien daarin, maar wanneer het allemaal "te duur wordt" iedereen meteen commentaar geeft dat de belastingen te hoog zijn ...
Kwestie van afwegen: Wat willen we kunnen we allemaal. En "wat hebben we waar voor over"...
Naar mijn mening ligt de tijd van "alles als vanzelfsprekend" achter ons....
In dit kader vind ik het besluit van de Minister juist....
Een budgethouder met veel zorgbehoeften.... :wink:
Ad.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.