belastingdienst
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 27 Juni 2010 20:25
Wij samen hebben AOW met een klein pensioentje Maar we hebben van de pgb een budget gekregen,Waar van wij zeggen. Wordt dat bij je AOW berekend. Gaat dat bij je gezamelijke inkomen. Want als het bij je inkomen wordt berekend,Dan kom ik alleen maar in de schulden,In plaats dat we worden geholpen. WE hebben dan voor dit jaar met de pgb erbij netto €28000. AOW + pensioen en de pgb netto 10773.72 Anders gaat we er niet mee in zee.Nog nooit schulden gehad,Zou ik nu schulden hebben wie kan mij erbij helpen gr pillie55 |
|
Elly |
Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 10:45
PGB is geen inkomen, het is bedoeld om zorg in te kopen. Alleen als u al schulden heeft is het niet verstandig een PGB te nemen, schuldeisers kunnen dit nl. opeisen en omdat het PGB dan niet gebruikt is moet het weer terug betaald worden aan het zorgkantoor. Ik begrijp dat u zorg nodig heeft, anders zou u geen indicatie hebben en daarmee recht op PGB. U wilt blijkbaar u zorg zelf organiseren en niet via Zorg in Natura. U schrijft: "anders ga ik er niet mee in zee", maar aangezien het budget al toegekend is hebt u daarover toch al afspraken gemaakt? |
Pim |
Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 11:14
Beste Paula (Pillie55), Wat Helene hierboven schrijft is zeker waar, met die kanttekening dat niet alle schulden problemen geven bij een PGB, alleen wanneer er schulden zijn die al tot problematische situaties middels wanbetalingen hebben geleid is het aan te raden om te heroverwegen of PGB wel de juiste weg is. In uw situatie met de informatie die u nu geeft zie ik echter geen belemmering om met PGB te gaan werken en zorg in te gaan kopen. Let wel dat de administratie die bij het PGB komt kijken nauwkeurig gedaan moet worden. Hulp daarbij kunt u krijgen voor wat betreft het aannemen van mensen in loondienst van de Sociale VerzekeringsBank ( http://www.svb.nl ) zonder dat deze dienstverlening u geld kost. Mocht u moeite hebben met administratie of daar niet doorheen zien is het ook mogelijk om zorg in natura af te nemen bij grote zorginstellingen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk