Vraag over financien bij weekeinde opvang
Auteur | Bericht |
---|---|
Vanessa |
Geplaatst: zondag 04 Juli 2010 18:39
Hallo allemaal Ik heb even wat hulp nodig. Ben vandaag bij een gezin op gesprek geweest en na dit gesprek moet ik wat dingen uitzoeken. Ze hebben PGB voor tijdelijk verblijf en begeleiding. Nou is het de bedoeling dat de jongen 7 jaar 1 keer per maand een weekeinde bij mij is huis komt logeren. situatie 1: zaterdag om 9:00 uur gebracht en zondag na 18:00 weer thuis gebracht. Reiskosten van 25 KM. Situatie 2: Vrijdagavond gebracht en zondag avond terug gebracht. Ook hier weer 25 KM reiskosten. Nu komt de vraag ze willen mij uitbetalen via de svb maar de vraag is of we dat bruto dus inclusief vakantie toeslag etc of netto moeten doen. Welke tarieven moeten we berekenen. Als het netto is waar moet ik dan zelf rekening mee houden. Als het bruto is waar hou ik dan rekening mee? Hoe zit het met ziekte uren. Heb je dan recht op een vergoeding of spreek je een andere dag af om het in te halen? Hoe zit het met de aansprakelijkheids verzekering en je ziekte kosten? Moet je die dan ook apart betalen? ik ga tevens op de woensdag middag hem 4 uur aan huis begeleiding wat voor een tarief moet ik daar dan voor rekenen? Mvg vanessa |
Pim |
Geplaatst: maandag 05 Juli 2010 15:48
Beste Vanessa, Er zijn een aantal vragen die u stelt welke ik zal proberen stuk voor stuk te beantwoorden: :?: Nu komt de vraag ze willen mij uitbetalen via de svb maar de vraag is of we dat bruto dus inclusief vakantie toeslag etc of netto moeten doen. Welke tarieven moeten we berekenen. :!: Als uw uitbetaling gebeurt via de Sociale VerzekeringsBank (SVB) dan ga ik er vanuit dat u in loondienst bent. U krijgt dus een uurloon welke u samen afspreekt dat exclusief of inclusief vakantiegeld en uren is (inclusief is naast 8% vakantiegeld ook hoger om de vakantieuren te compenseren (tussen de 5,5 en 7%)). Het afgesproken uurloon mag niet onder het wettelijk minimumloon liggen. U krijgt niet netto uitbetaald want er moet ook nog belasting over worden betaald, sociale lasten en premies en pensioen. Als u drie dagen of minder per week werkt bij een particulier via PGB dan valt u onder de regeling dienstverlening aan huis. Hierbij HOEFT u niet te verzekeren voor werknemersverzekeringen en staat het u vrij om geen pensioen af te sluiten. Lees meer over de voorwaarden, rechten en belangrijke punten op deze website: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 :?: Hoe zit het met ziekte uren. Heb je dan recht op een vergoeding of spreek je een andere dag af om het in te halen? :!: U bent in loondienst. volgens bovenstaande regeling moeten ze u maximaal zes weken doorbetalen bij ziekte, daarna valt u terug op de eventueel door u afgesloten verzekeringen. :?: Hoe zit het met de aansprakelijkheids verzekering en je ziekte kosten? Moet je die dan ook apart betalen? :!: Aansprakelijkheidsverzekering is voor werknemers niet nodig. De werkgever is aansprakelijk voor niet opzettelijke schade. Ziektekostenverzekering heeft iedere nederlander nodig, maar staat los van arbeidsparticipatie. Arbeidsongeschiktheidsverzekering mag u afsluiten (WAO) zoals u kunt lezen op bovenstaande website. :?: ik ga tevens op de woensdag middag hem 4 uur aan huis begeleiding wat voor een tarief moet ik daar dan voor rekenen? :!: Hetzelfde uurloon zoals u dit heeft afgesproken. Minimaal het minimumloon welke voor de zorg op 9 euro bruto per uur ligt voor werknemers vanaf 23 jaar. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk