1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

samenwerking met instelling voor logeren met awbz

Auteur Bericht
Rebecca Geplaatst: zondag 04 Juli 2010 20:01
Hallo,
ik ben zzp-er en neem regelmatig een groepje mee op een logeerweekend. of dagje uit. nu is er onlangs een moeder bij mij gekomen die ook haar kind mee wil hebben, maar nu dus nog awbz heeft en het pas volgend jaar om kan laten zetten naar pgb.
Ik heb bij de kvk het advies gekregen om samen te gaan werken met een instelling (waar deze al jaren lang tijdelijk verblijft) zodat deze jongere het logeerweekend dan kan betalen uit zijn awbz. ik ga hier volgend week een gesprek over aan, maar ik vroeg mij af of iemand er al ervaring mee heeft en hoe het dan precies in zn werk gaat.

met vriendelijke groet Rebecca
Beau Begeleid Wonen Geplaatst: maandag 05 Juli 2010 11:45
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de instelling jou een vergoeding zal moeten betalen, omdat het geld op dit moment bij hun terecht komt. Dan moet je ook een contract met hen afsluiten. Mijn ervaring is dt dit heel moeilijk zal gaan, de instelling moet wel heel welwillend zijn om dit te gaan doen. Zij zullen hierdoor ook inkomsten mislopen. De ouders kunnen hun z.i.n. omzetten in een p.g.b (hierbij kan MEE hen helpen). Als jij op papier hebt wanneer de indicatie is omgezet in een p.g.b kun je vanaf die datum zorg gaan leveren. .
Onze ervaring is dat het KVK niet heel erg veel expertise heeft op het gebied van ondernemen in de zorg.
Vriendelijke groet namens Zomaar, F. Pracht
Rebecca Geplaatst: maandag 05 Juli 2010 19:56
Hallo,
het is zo dat de instelling geen passend logeerhuis meer te bieden heeft, en volgens mij is er per 1 juli een stop op de pgb's gezet, vanaf volgend jaar kunnen de indicaties weer omgezet worden.
Ik heb er namelijk wel eens meer over gehoord dat een zzp-er via een instelling op awbz basis diensten verleent, ik vroeg me gewoon af wie hier meer over weet.

bedankt in ieder geval voor je reactie...
Pim Geplaatst: dinsdag 06 Juli 2010 11:19
Beste Rebecca,

Het is zeker zo dat het mogelijk is om contractueel een overeenkomst aan te gaan met een zorginstelling. Het is echter niet gebruikelijk.

Wel is het een veelgebruikte praktijk om via bemiddelingsbureau's met WTZi toelating aan de slag te gaan.
Daar zijn echter recent wat strubbelingen ontstaan omdat volgens de belangenorganisatie ActiZ dat niet langer mocht voor ZZP-ers:
http://www.skipr.nl/actueel/bemiddeling-zzp-ers-in-awbz-niet-meer-mogelijk-61352.html

Volgens de belangenorganisatie BTN (voor bemiddelingsbureau's in de zorg) is dat echter niet correct:
http://www.zorgvisie.nl/Personeel/Bemiddelen-van-zzpers-helemaal-niet-definitief-van-de-baan.htm

Feit is dat u wel gewoon een contractuele verplichting mag aangaan met de instelling om de logeermogelijkheid te bewerkstelligen. Veel instellingen zijn echter niet zo heel soepel en modern hierin.
Ook kunt u overwegen om zelf te gaan kijken of WTZi toelating voor uw eigen onderneming misschien een haalbare kaart is. Kijk voor de voorwaarden op http://www.wtzi.nl . Ik heb mij laten vertellen dat de administratie en de aanvraag nogal arbeidsintensief zijn, maar wie weet schept dit voor u mogelijkheden?
Als u namelijk kijkt bij toegelaten 'instellingen' staan er diverse ZZP-ers en VOF-en bij onder het kopje begeleiding.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Beau Begeleid Wonen Geplaatst: donderdag 08 Juli 2010 19:33
Hoi,
Ik was op de site van Per Saldo aan het kijken. Daar is een kopje "Kan ik nu nog een pgb awbz krijgen?" Er staan allemaal punten kijk eens bij het achtste punt, misschien is dit op jou client van toepassing. Misschien de moeite waard om even te bekijken... Succes! Groetjes F. Pracht

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.