1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

samenwerking met instelling voor logeren met awbz

Auteur Bericht
Rebecca Geplaatst: zondag 04 Juli 2010 20:01
Hallo,
ik ben zzp-er en neem regelmatig een groepje mee op een logeerweekend. of dagje uit. nu is er onlangs een moeder bij mij gekomen die ook haar kind mee wil hebben, maar nu dus nog awbz heeft en het pas volgend jaar om kan laten zetten naar pgb.
Ik heb bij de kvk het advies gekregen om samen te gaan werken met een instelling (waar deze al jaren lang tijdelijk verblijft) zodat deze jongere het logeerweekend dan kan betalen uit zijn awbz. ik ga hier volgend week een gesprek over aan, maar ik vroeg mij af of iemand er al ervaring mee heeft en hoe het dan precies in zn werk gaat.

met vriendelijke groet Rebecca
Beau Begeleid Wonen Geplaatst: maandag 05 Juli 2010 11:45
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de instelling jou een vergoeding zal moeten betalen, omdat het geld op dit moment bij hun terecht komt. Dan moet je ook een contract met hen afsluiten. Mijn ervaring is dt dit heel moeilijk zal gaan, de instelling moet wel heel welwillend zijn om dit te gaan doen. Zij zullen hierdoor ook inkomsten mislopen. De ouders kunnen hun z.i.n. omzetten in een p.g.b (hierbij kan MEE hen helpen). Als jij op papier hebt wanneer de indicatie is omgezet in een p.g.b kun je vanaf die datum zorg gaan leveren. .
Onze ervaring is dat het KVK niet heel erg veel expertise heeft op het gebied van ondernemen in de zorg.
Vriendelijke groet namens Zomaar, F. Pracht
Rebecca Geplaatst: maandag 05 Juli 2010 19:56
Hallo,
het is zo dat de instelling geen passend logeerhuis meer te bieden heeft, en volgens mij is er per 1 juli een stop op de pgb's gezet, vanaf volgend jaar kunnen de indicaties weer omgezet worden.