1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleiding incl vervoer

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 08 Juli 2010 19:53
Wij hebben een indicatie gehad voor ons zoontje.

Klasse A: 1 dagdeel in de week

Nu heb ik wel wat vragen.

Stel ik heb geen vervoer nodig?

JBZ heeft aangegeven dat het gaat om begeleiding in een groep maar daar zie ik in deze indicatie niets van terug. Wij hebben liever individuele begeleiding. Kan dat?

Wat is een dagdeel, hoeveel uur?

Alvast bedankt :)
Ch8ntal
Geplaatst: vrijdag 09 Juli 2010 09:46
Met PBG heb je inderdaad bestedingsvrijheid.
Echter mijn ervarig met BJZ is dat er met een herindicatie gezegd word dat je het niet goied hebt gedaan, en de hulp niet juist is ingezet............

Maar je hebt het recht wel!!!!!!
Helaas werd het bij ons de tweede keer niet meer geindiceerd :evil: , omdat het toch niet was ingezet............
Geplaatst: vrijdag 09 Juli 2010 09:55
dat kan ik eventueel doen door het beide te doen?
om de week naar de zorgboerderij en de andere week individueel aan huis.

Maar hoe zit het met het vervoer?
Want de zorgboerderij is hier om de hoek
:wink:
Geplaatst: zaterdag 10 Juli 2010 14:49
Als je een indicatie aanvraagt, moet je aangeven wat je nodig heb. Dus ook bijv of je wel of niet vervoer nodig heb.

Als je het toegewezen hebt gekregen kan je Pgb geld gewoon gebruiken voor meer zorg in te kopen ipv vervoer er van te betalen
Geplaatst: zaterdag 10 Juli 2010 23:02
Volgens mij krijg je bij kinderen bij begeleiding groep altijd vervoer geïndiceerd. Je kan hier het vervoer mee regelen op de manier waarop je dat zelf wil. Ik schuif het vervoer van begeleiding groep naar begeleiding individueel. Ik heb die vraag eens voorgelegd aan het zorgkantoor. Het antwoord was dat ik ook daar bestedingsvrijheid had. Je kan het dus wanneer je het niet opmaakt aan vervoer ook inzetten als zorg (volgens mij)
Joke

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.