Geen of gedeeltelijk btw?
Auteur | Bericht |
---|---|
Mavis |
Geplaatst: woensdag 14 Juli 2010 21:58
Hoi allemaal, Ik heb een btw- vraag. Via een zorg makelaar ga ik werken voor een dementerende, nog zelfstandig wonende vrouw. Zij heeft een indicatie met bijbehorend pgb. Nu is deze niet toereikend en er zal dus ook " uit eigen zak" worden betaald. Moet ik btw vragen en afdragen nu niet alle zorg uit het pgb bekostigd kan worden? En aan wie richt ik mijn factuur? Hartelijk dank vast voor het meedenken! |
Margreet |
Geplaatst: donderdag 15 Juli 2010 17:56
Hoi Als zorgverlener valt je in het 0 tarief tenzij je andere werkzaamheden erbij doet je kan ook voor al je vragen kijken op de webpagina van de belastingdienst onder zakelijk. Bij je inschrijving van de kamer van koophandel die is verplicht word je ook als ondernemer ingeschreven bij de belastingdienst. De belastingdienst zou je aanraden je btw plicht vrij aan te gegeven dit heeft zowel voordelen als nadelen. Net wat jij prettig vind, je mag geen btw heffen (maar dat moet jij ook niet) maar je kan ook geen btw terug krijgen op al je aankopen. Heb je nog meer vragen je kan ze mij altijd stellen. Ik weet nu al best veel. Groetjes Margreet |
Pim |
Geplaatst: donderdag 15 Juli 2010 19:41
Wat Margreet hierboven beschrijft is volledig correct. Daarnaast kunt u de factuur, aangezien deze uit PGB betaald word, sturen naar de PGB houdster, dus uw cliënt. De vertegenwoordiger ervan dient dan op vlotte en correcte wijze de betaling te verwerken als mevrouw, zoals in dit geval, niet dit zelf meer kan doen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk