gedwongen ZIN bij herindicatie ipv PGB
Auteur | Bericht |
---|---|
Martine |
Geplaatst: donderdag 15 Juli 2010 20:58
Hallo, hoe zijn jullie ervaringen met de PGB-stop? Deze zou toch tot op heden gelden voor nieuwe aanvragen, bestaande indicaties en zo ook herindicaties zouden voorlopig buiten schot blijven? In mijn klantenbestand heb ik op het moment 2 klanten die een herindicatie hebben ingediend en die enkel zorg lijken te zullen krijgen in ZIN? terwijl zij dus lopende PGBzorg (Begeleiding) hebben. De een heeft de indicatie al binnen, altijd in PGB geweest, nu ongevraagd in ZIN, bij de ander is het aangekondigd door Bureau Jeugdzorg dat ze alleen ZIN afgeven. Mijn verwarring, bureau Jeugdzorg bepaalt toch niet ZIN of PGB, die geven toch alleen de (her)indicatie af. Het Zorgkantoor bepaalt de vorm, op aanvraag van de mensen zelf. Conclusie .. De PGB-stop per 1 juli nu geldt dus voor ALLE PGB, ook lopende waarvan de indicatiedatum afloopt ? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.. Een andere PGBklant staat voor een herindicatieaanvraag in september dit jaar, is bovenstaande te ondervangen in je manier van aanvragen? En als mensen bezwaar aan willen tekenen tegen de toekenning van enkel ZIN boven PGB wat zij eerder wel hadden, wie heeft er tips wat daar dan in te zetten ? Naast continuiteit van de zorg/ begeleiding, dat spreekt voor zich. Ik ben maar alleen en momenteel werkzaam in 6 gezinnen via PGB, op deze manier ben ik in no time door mijn klantenbestand heen en Toos Werkeloos! Zie reacties/ ervaringen/ tips graag tegemoet! Vriendelijke groeten Martine |
Ineke |
Geplaatst: vrijdag 16 Juli 2010 17:47
Hallo Martine, Wat een gedoe inderdaad! Als suggestie geef ik je mee dat je je kunt aanmelden op de Googlediscussiegroep van de V&Vn voor zzp-ers.Zoek anders op LexTabak, een zzp-er die heel actief is op deze groep en ook gesprekspartner is bij bv. het ministerie namens de V&Vn afdeling zelfstandigen! Succes ermee, Ineke Rood |
Geplaatst: zondag 18 Juli 2010 14:09
Herindicatie blijft buiten schot, zelfs als er meer hulp word geindiceerd. BJZ opereerd eigenhandig........en niet volgens afspraak. In bezwaar gaan. Melden bij Per Saldo. http://www.pgb.nl/persaldo/nieuws-over-het-pgb/?waxtrapp=xeaaiJsHawOpcPZCQ Hier staat het ook duidelijk omschreven. Dit is niet volgens afspraak!!!!!! Zeer kwalijk :evil: |
|
Martine |
Geplaatst: maandag 19 Juli 2010 09:15
Hallo, bedankt voor jullie reacties en tips! Ik heb inmiddels contact gehad met het Zorgkantoor en het klopt inderdaad dat de PGB-stop per 1 juli uitsluitend geldt voor NIEUWE aanvragen. Heraanvragen/indicaties blijven buiten schot. Het Zorgkantoor stelt wel dat er GEEN gat mag zitten tussen de indicatie en de herindicatie, ze moeten aansluitend zijn, anders worden mensen als nieuwe klant gezien en komt men op de PGB-wachtlijst, aan een ieder ~> pas hier dus voor op! Tip ~> Zie er ook extra op toe dat de indicatie wordt afgegeven met PGB, en dat er niet een fout wordt gemaakt en ZIN wordt opgezet, omzetten kan op het moment (ook al ligt de fout bij Bureau Jeugdzorg) echt problemen opleveren. Bureau Jeugdzorg adviseert en handelde hier dus op eigen houtje, ook met hen is inmiddels contact geweest...... ..nu het alles nog op zien te lossen! Vr.gr. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk