1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ik wil werken voor pgb

Auteur Bericht
Jolanda Geplaatst: vrijdag 16 Juli 2010 16:22
Hallo Allemaal,

Ik heb mij net ingeschreven op de site.
Een aamtal jaren gelden toen ik jonger was heb ik op een meisje gepast met een verstandelijke beperking.

Nu wil ik weer graag mensen gaan helpen.
Maar hoe gaat het precies,met het geld?

Ik heb een gezin gevonden wie ik graag zou willen helpen.
Kan ik dan gewoon bericht naar ze toe sturen?
Of moet ik mij aansluiten bij een aanbieder? en dat ik dan via hun geld krijg enz.

Groetjes jolanda
Pim Geplaatst: vrijdag 16 Juli 2010 19:14
Beste Jolanda,

Welkom!
Het is bij deze website zo dat u zelf kan en mag reageren, alleen dat het als zorgaanbiedster wel geld kost om dat te doen.
U kunt dan hebben dat iemand inderdaad interesse heeft en met u een gesprek aangaat.
Als u dan tot een overeenkomst komt en gaat werken in loondienst komt u te werken via de regeling dienstverlening aan huis. Dat is een wat versimpelde loondienst constructie waar wat speciale voorwaarden aan vastzitten. Meer leest u op de website van ministerie van SZW:
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550

Het is ook zeker mogelijk te gaan werken via bemiddelings- of detacheringsbureau's bij mensen met een PGB.
Het is dan niet verstandig hier te reageren maar u in te schrijven bij een dergelijk bureau als dat uw voorkeur heeft. Het scheelt u rompslomp, maar het kan ook betekenen dat u minder loon krijgt.

Een redelijk loon kunt u zelf uitonderhandelen. Afhankelijk van uw werkervaring, leeftijd en opleiding kan het nogal variëren. Een mogelijke richtlijn vind u wel in de CAO lonen. Hoewel er bij PGB houders vaak wel meer word betaald.

Veel/ succes met het vinden van de juiste weg hierin!
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.