voorwaarden
Auteur | Bericht |
---|---|
Lena |
Geplaatst: maandag 19 Juli 2010 21:26
Hallo Ik ben net als zzp begonnen bij een thuiszorg organisatie.Ook werk ik voor diezelfde organisatie op basis van o uren contract in de thuiszorg . en nog deels in de ww.Ik wil hier zo snel mogelijk uit!! Nu wil ik buiten de organisatie om werken voor pgb clienten.Dus kan ik worden aangenomen door client zelf .Maar hoe zit het dan met de tarieven is dan een tarief van €25 /30 niet te hoog? wat is een redelijk tarief voor een slaapdienst ? En hoe regel je het als je ziek wordt ,of plotseling om wat voor reden dan ook niet kan werken. Moet ik mijn eigen voorwaarden op papier zetten voor de client, en hoe doe ik dit dan het beste.Hoe kom je aan de voorwaarden. zijn nog al wat vragen he! groetjes Lena |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 20 Juli 2010 09:46
Beste Lena, Het opzetten van een onderneming is niet iets wat u zomaar even uit de losse pols zou moeten doen. Voor het starten van een onderneming komt heel veel meer kijken dan inschrijven bij de KvK en belastingdienst. Als ik u was zou ik mezelf zeer goed inlezen, een ondernemingsplan schrijven, marktonderzoek doen, diverse gelegenheden afgaan voor nieuwe/ startende ondernemers, veel praten met al gestarte ondernemers en goed overdenken of bij u de voordelen echt sterker zijn dan de nadelen van ondernemerschap (denk aan onzekerheid van inkomen, veel minder contact met collegae, zelf heel veel moeten organiseren en regelen, werken van zeer onregelmatige uren). Het verschil met loondienst is namelijk best groot. Als u bij een en dezelfde organisatie zowel in loondienst als ondernemer gecontracteerd bent zal de belastingdienst u zien als geheel in loondienst bij deze organisatie. Met betrekking tot uw vraag over het tarief zou ik eens goed nagaan welke kosten er allemaal bij komen kijken bij ondernemerschap en u dan afvragen of 25 euro per uur eigenlijk niet heel erg weinig is. Veel succes met uw zoektocht naar het vinden van de juiste keuzes! met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk