Wat kun je het beste doen? tijdelijkverblijf+ begeleiding
Auteur | Bericht |
---|---|
Annemarie |
Geplaatst: woensdag 21 Juli 2010 16:50
Naast mijn baan, ga ik 1 x per maand tijdelijk verblijf aanbieden aan een jongetje van 4 jaar. Dit is van zaterdag 9.00 uur t/m zondag 17.00 uur en waarschijnlijk 1 dag per week begeleiding thuis of in de woonsituatie zelf. Kan ik het beste een contract aangaan? zodat ik geen btw enz. hoef te betalen. Wat is een normaal bedrag om te vragen per uur overdag en een weekend? Zijn er verder nog bijzonderheden/ tips waar ik op moet letten? Groetjes Annemarie |
Pim |
Geplaatst: donderdag 22 Juli 2010 18:22
Beste Annemarie, Misschien is het goed om u eerst te verdiepen in of u dit wilt in loondienst (eenvoudig, weinig rompslomp, maar wel minder aan inkomsten) of als onderneemster. Het maakt namelijk een fors verschil. Als u dit wilt doen in loondienst dan is de regeling dienstverlening aan huis van toepassing en heeft u niets met BTW te maken. U levert urenlijsten in met de gewerkte uren na elke maand en krijgt dan uitbetaald. U spreekt een uurloon af waar u en de zorgvrager zich prettig bij voelen (een voorbeeld zou kunnen zijn de CAO loon met 1 a 2 euro per uur erbij). U heeft daarmee ook zekerheid van doorbetaling bij ziekte en vakantie van uzelf en de zorgvrager. Als u dit wilt doen als zelfstandig onderneemster zou ik u sterk willen aanraden om eerst een ondernemingsplan te schrijven, marktonderzoek te doen en daarmee goed voorbereid uw onderneming op te zetten. U heeft dan te maken met een BTW vrijstelling voor begeleiding en tijdelijk verblijf, factureert per maand wat u tarief is en dient zelf verzekeringen, contracten, marketing, nazorg en andere klantencontacten te organiseren en te regelen. U kunt dan wel zelf uw tarief vaststellen en dit zien te vermarkten. Middels het marktonderzoek zult u dan direct ook antwoord vinden op uw vraag wat marktconform is met betrekking tot tarieven. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk