uurtarieven en slaapdienst
Auteur | Bericht |
---|---|
Lena |
Geplaatst: vrijdag 23 Juli 2010 10:50
hallo kan iemand mij duidelijk heid geven over het volgende Ik ben gestart als zelfstandige in de zorg ,mijn uur tarief ligt rond € 25,- /€ 30,- Nu had ik pas een client waar ik slaap dienst kan gaan doen. deze zou dan zijn van 20.00 uur tot 8.00 uur (Dus 12.uren )En ook nog in het Weekend. Uit het pgb butget kon hij € 130,- betalen en verder hanteerde hij €20,- per uur voor andere zorg uren. IEr blijft zo weinig over als ik hier ook al mijn lasten nog van af moet trekken. Ik kom dit soort situaties vaker tegen dus vandaar mijn vraag,hoe gaan anderen hier mee om. Ik werk ook via een thuiszorg organisatie en daarvan weet ik dat €160 vragen voor een dienst van 23.00 uur tot 07.00 uur in het weekend. vriendelijke Groet Lena |
Geplaatst: vrijdag 23 Juli 2010 15:10
Gezien uw CV lijkt mij dit bod redelijk. Het gaat hier kennelijk om persoonlijke verzorging/ondersteunende hulp. Ik zou wel een minimum bedrag per oproep hanteren, dus minimaal 2-3 uur per oproep. Als u bij dezelfde cliënt op meer dan 3 dagen in de week werkt moet die U in loondienst nemen. In dat geval is het het eenvoudigst om dat via de SVB te regelen. De sociale verzekeringsrechten zijn dan op U van toepassing, hetgeen een lager uurloon rechtvaardigt. Als U op basis van een freelance contract werkt geldt het eerst gestelde. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 23 Juli 2010 17:23
Beste Lena, Als zelfstandig onderneemster is het aan u om vast te stellen welke tarieven u uw diensten voor wilt verlenen, en om dit te verkopen. Aangezien ik de indruk krijg dat u zelf niet weet welke tarieven u hanteert als onderneemster, vermoed ik dat u daar eerst meer duidelijkheid in moet krijgen. De tarieven voor persoonlijke verzorging zijn aanzienlijk hoger dan wat deze klant er voor over heeft. https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/pgb-tarieven.html Wel is het in de CAO's die gebruikt worden in de zorg algemeen geaccepteerd dat de uren waarin geslapen kan worden (meestal tussen 23 en 7 uur) slechts de helft worden uitbetaald. Maar er word dan ook gewerkt middels een ORT systeem. Het is echter aan u om akkoord te gaan met lagere tarieven of hogere tarieven te vragen. Zelf heb ik een duidelijk tarief. Mijn klanten betalen dit tarief maar wat graag vanwege de grote meerwaarde die ik voor hen heb. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
ASHA |
Geplaatst: zaterdag 24 Juli 2010 18:43
beste lena dat bedrag voor een slaapdienst is goed ,stel dat je meer dan 2 x per nacht moet opstaan dat wordt het een waakdienst en kan je dat tarief gaan hanteren ,zo werk ik n.l ik ben verzorgende ig en over 4 maanden verpleegkundige dan pas ik mijn tarief aan en je kan altijd kiezen welke zorg je kiest of afstoot gr asha |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 20:59
Zo dan, ik vind 30 euro per uur voor werk wat met een niveau 2 uitgevoerd kan worden wel heeeeeel erg veel. Bij een instelling zul je dan maximaal 10 euro per uur krijgen ofzo. Ik krijg bij het lezen van dit bericht het enge gevoel dat er mensen snel geld willen verdienen over de rug van afhankelijke anderen....BAH |
Pim |
Geplaatst: woensdag 22 September 2010 10:16
Beste Maaike, Ik vermoed dat u een vergissing maakt hier. Het tarief van 30 euro word gevraagd als ondernemer. Een ondernemer heeft naast veel risico ook veel zaken die hij/ zij zelf moet regelen en betalen en wordt niet uitbetaald bij ziekte en vakantie. Ook is er geen sprake van onregelmatigheidstoeslagen en dergelijke en daarmee is dat tarief feitelijk zeer concurrerend te noemen en uitermate scherp (bijna zelfs lager betaald dan iemand in loondienst) Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk