herindicatie
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 23 Juli 2010 18:58
onveranderde situatie, chronische neurologische aandoening. Mijn zoontje heeft bij de herindicatie ipv van klasse 4 individuele begeleiding nu nog maar klasse 2 en beg groep van 4 dagdelen p/w naar 1 dagdeel per week. Je kan van de indicatie 1 dagdeel per week niet eens echt 1 dagdeel bekostigen. Dus kan hij maar om de 2 weken. 1 dagdeel. Op mijn vraag waarom dezelfde situatie- nu en vorig jaar- zoveel kan verschillen, kreeg ik als antwoord dat dat de nieuwe beleidslijnen zijn. Is dat zo dat dezelfde beperkingen, nu een jaar later heel anders beoordeeld worden? Joke |
|
Ad |
Geplaatst: zaterdag 24 Juli 2010 11:04
Hierbij een link naar een onderzoek via het Min. van VWS aangaande de door jou gevraagde informatie en onderwerp. Misschien word het duidelijk -het is wel "ambtelijke stof"- uit het onderzoek waarom de beleidsregels veranderd zijn.. Link: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2010/07/21/onderzoek-beschrijvende-diagnostiek-bij-indicaties-jeugd-ggz-door-bureau-jeugdzorg.html Bezuinigingen...??? groet, Ad. |
Geplaatst: zondag 25 Juli 2010 00:06
beste Ad, Bedankt voor je info, mijn zoontje heeft een ciz indicatie, hij heeft lichamelijke beperkingen, een neurologisch progressieve aandoening. Deze aandoeningen zijn blijvend, vorig jaar geen probleem. Nu was alles niet meer nodig, ze moeten dan eerlijk zeggen dat ze gewoon blind bezuinigen, zij kunnen niet bepalen of het niet meer nodig is. Joke |
|
Ad |
Geplaatst: zondag 25 Juli 2010 09:21
Joke, Hierbij een link naar een blz. van deze site waarop een stelling is geplaatst. http://www.thuiszorgnieuws.nl/pgb-niet-voor-iedereen-geschikt/ Ik heb daarop met anderen enkele van mijn ideen en opvattingen gedeponeerd. Ik zou zeggen: lees eens de reacties en dan zie je dat t.o.v vroeger de gehandicaptenzorg erg veranderd is, zowel in materiel als in imateriele zin. Sedert de jaren 80 en 90 was alles mogelijk. Nu lopen de kosten uit de hand en moet er bezuinigd gaan worden. Wie bepaalt dat, hoeveel wordt er bezuinigd en op welke wijze. Vragen, vragen, vragen..... Mijn ervaring uit mijn "leeshobby" is dat vanuit het kabinet op de "eenvoudigste" zorg en begeleiding eerst bezuinigd gaat worden. "De onderste kaasschaafmethode". Dus b.v. ouderen niet meer naar de dagopvang en meer inzet van ouders bij hun kinderen. Trefwoorden worden: mantelzorg -vrijwilligers en respijtzorg.... Een erg vervelende situatie maar het het is wel de werkelijkheid anno 2010 en wat er nog aan zit te komen... Groet, Ad. |
Elly |
Geplaatst: maandag 26 Juli 2010 15:41
Het is inderdaad zo dat er anders geindiceerd wordt, de bepalingen voor bovengebruikelijke zorg zijn 'bijgesteld' c.q. wat voorheen nog bovengebruikelijke zorg was vind men nu soms wel gebruikelijke zorg. Bovendien worden de eerste 7 uur per week bovengebruikelijke zorg niet meer geindiceerd. Het verschil is voor u echter wel erg groot. Ik zou zeker aanraden om een bezwaar in te dienen. Het is hierbij handig een goed overzicht te maken van alle bovengebruikelijke zorg die uw zoontje vraagt. Indien u wenst kan ik u hulp bieden bij het motiveren en schrijven van uw bezwaarschrift.. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk