1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurtarief

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 14:46
wat kan ik per uur vragen,als ik de verzorging,begeleiding en verblijf ga doen bij een pgb houder.
zou iemand mij daar bij kunnen helpen
Pim Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 15:31
Beste Bianca,

Het is heel afhankelijk van of u dit gaat doen in loondienst, en dus een uurloon krijgt, of dit gaat doen als onderneemster.

In loondienst kunt u de CAO lonen aanhouden en daar 1 of 2 euro bij optellen voor een redelijk loon, maar mag u zelf ook voor meer of minder loon onderhandelen.

Als ondernemer zou ik u aanraden om marktonderzoek te doen om zo uit te vinden wat marktconform is. Dan is het aan u om te bepalen welke tarieven u dan gaat hanteren.

En overigens is 'verblijf doen' bij een PGB houder niet mogelijk. Tijdelijk verblijf is bedoeld om even uit de thuissituatie weg te zijn en zo de familie/ naasten te ontlasten. Langdurig verblijf mag niet vanuit PGB betaald worden, hoewel er met kleinschalige wooninitiatieven vaak wel speciale regelingen zijn getroffen met betrekking tot de wooncomponent.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.