tijdelijk meer dan 3 dgdelen werken
Auteur | Bericht |
---|---|
Mirjam |
Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 18:13
Hallo! Ik werk drie dagdelen per week voor een cliënt, een collega zorgaanbieder werkt 2 dagdelen per week voor dezelfde cliënt, nu gaat deze collega eerdaags op vakantie, zou ik dan voor een korte periode 1 of 2 dagdelen extra mogen werken, zodat het er voor mij dus tijdelijk 4 of 5 dagdelen per week worden? Of geeft dit belastingtechnisch of andere problemen? Met vriendelijke groet, Mirjam. |
Pim |
Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 18:42
Beste Mirjam, De reden dat u maximaal 3 dagen gemiddeld per week werkt is het feit dat u dan kunt werken middels de regeling dienstverlening aan huis. Dit is een regeling die het nemen van mensen in loondienst sterk heeft vereenvoudigd en daarmee ook voor particulieren toegankelijk heeft gemaakt. Als u gemiddeld meer dan 3 dagen per week werkt bij een en dezelfde zorgvrager dan dient deze budgethouder u een volledig dienstverband aan te bieden, met de verzekeringen die er bij horen en de verantwoordelijkheden van een werkgever voor alle zaken rondom werkgeverschap. Voor veel mensen is dat eenvoudigweg te veel uitzoekwerk en zij kiezen er daarom voor om mensen via deze regeling in loondienst te hebben. Het is aan uw werkgever om te beslissen wat hij/ zij hierin wil. Meer over de regeling dienstverlening aan huis met de voorwaarden, rechten en belangrijke punten van aandacht: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973 met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Mirjam |
Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 22:17
Hallo Pim, Dank je wel voor je antwoord, toch is het mij ook na het lezen van de site die je geadviseerd hebt, nog niet helemaal duidelijk. Ik heb naast het werk wat ik drie dagdelen per week doe, een vaste baan voor 16 uur pw. waarin in gewoon belasting, verzekering ed. betaal, dit wil ik ook helemaal niet geregeld hebben via mijn cliënt, zou het dan gewoon kunnen om af en toe een dagdeel extra te werken? Ik lees op de site ook dat het om 3 dagen gaat, ik dacht altijd dat het om max. 3 dagdelen ging? Misschien heb je nog meer antwoorden voor mij? In elk geval bedankt voor je tijd! Vriendelijke groet, Mirjam. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 30 Juli 2010 11:33
Beste Mirjam, U kunt best meer werken, zolang deze extra uren maar niet gemiddeld uw aantal dagen (ongeacht de hoeveelheid uren) boven de drie uit laat komen. Bij de regeling dienstverlening aan huis kunt u vrijwillig voor werknemersverzekeringen zelf verzekeren, dat hoeft dus niet. Ook pensioenopbouw kunt u vrijwillig zelf regelen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk