1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Inschrijven bij kvk verplicht?

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 30 Juli 2010 20:08
Hoi iedereen,

Ik ben een student Beeldende Kunst en Vorming.
Sinds kort ben ik begonnen met het begeleiden van een jongen met gedragsproblemen met fotograferen. Ik ben met hem in contact gekomen via zijn psycholoog die freelance pgb-ers zocht op freelance basis. Sinds kort is zijn pgb-aanvraag rond en nu moet ik contact opnemen met zijn bewindvoerder voor het financiele gedeelte.

Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en het was nogal wat uitzoeken maar het meeste is nu wel duidelijk. Toch heb ik nog wat vragen.

Ik wil aan de slag via de drie-dagenregeling aangezien ik hem maar 1x in de week of 2 weken begeleid. Moet ik mij dan wel per se inschrijven bij de kamer van koophandel? Of kan ik gewoon aan de slag als ik met hem en de bewindvoerder de zorgovereenkomst heb getekend?

In het 8 stappenplan wat ik op pgb.nl vond stond namelijk dat op mijn facturen "het BTW-nummer, het inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel of het BSN van de zorgverlener." vermeld moeten staan. Er staat een duidelijke of.

Is alleen het BSN dan genoeg?
En zijn er ergens voorbeelden/modellen van facturen te vinden?
Als ik via de drie dagen regeling werk is opting-in voor mij dan interessant?
Geplaatst: zaterdag 31 Juli 2010 11:30
Nog een vraag.

Op het moment neem ik elke keer bij de afspraken met deze jongen mijn eigen fototoestel mee en tussen de afspraken door fotografeert hij met zijn gsm.
Is het ook mogelijk om uit het PGB een fototoestel te kopen die hij dan kan gebruiken? Zoals we nu werken is het nogal onhandig en moeilijk om "huiswerk" mee te geven.
Pim Geplaatst: zaterdag 31 Juli 2010 12:12
Beste Roderick,

Ik zal stap voor stap uw vragen proberen te beantwoorden
Ik ga echter eerst even wat verduidelijken