1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Overeenkomsten en reiskostenvergoeding

Auteur Bericht
Marjet Geplaatst: zondag 01 Augustus 2010 15:54
Hallo,

Tot mijn grote schrik zie ik dat er in de nieuwe overeenkomsten PGB zoals je die download van de site van het SVB staat dat het uurtarief inclusief reiskosten vergoeding is. Dit is voor mij omdat de overeenkomsten welke ik nu gebruik allemaal de reiskosten apart vermelden.

Als de reiskosten bij het uurloon inzitten dan zou je daar dus ook nog inkomstenbelasting over moeten betalen het is immers niet gespilts. Daarnaast maak ik regelmatig andere reiskosten omdat ik mijn client begeleid tijdens bijv. zwemmen en het vervoer gebeurt dan met mijn auto.

Hoe hebben jullie dit opgelost.
M.v.g

Marjet
Matthijs Geplaatst: zondag 01 Augustus 2010 17:39
Dag Marjet,

Hoewel ik niet weet waarom de SVB deze wijziging heeft doorgevoerd weet ik wel dat niemand jouw verplicht om precies dat contract te gebruiken. Zelf heb ik ook gewoon een eigen contract ontworpen waarbij ik het SVB-modelcontract als basis heb aangehouden. Mijn contract is wel ontdaan van allerlei zaken die helemaal niet relevant zijn voor het werk dat ik doe dus voor cliënten is dat veel overzichtelijker.

Maar ook als je een tarief inclusief reiskosten afspreekt (wat alles wel makkelijker en overzichtelijker maakt) kan je je reiskosten gewoon aftrekken hoor. Je moet dan je kilometers wel goed bijhouden. Maar dat moest je toch al.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.