1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Vraagje

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 02 Augustus 2010 12:26
Als ik, naast mijn huidige werk, pgb zorg wil gaan verlenen hoe gaat het dan in zijn werk als ik geen freelancer/zzp-er ben? Moet ik een kvk-nummer aanvragen? Hoe geef ik belasting aan? Hoe krijg ik mijn loon? Moet ik een contract tekenen bij een PGB-houder? En dien ik al mijn uren te verantwoorden? Ik kijk uit naar uw reactie!
Care Free Geplaatst: maandag 02 Augustus 2010 18:09
Hai Maartje neem eens contact op met de KvK! Daar krijg je erg veel informatie en kun je ook goed juist al jouw specifieke vragen voorleggen. Ook de belastingdienst kan je uitgebreid informeren.
Succes!
Dita
Heleen Geplaatst: maandag 02 Augustus 2010 19:23
Als je geen freelancer of ZZPer bent kun je in loondienst. Heel simpel.
Het enige wat je hoeft te doen is een arbeidsovereenkomst tekenen met de budgethouder. Die kun je downloaden van diverse sites. Per Saldo bijv.
Jullie kunnen daarbij aangeven dat je de salarisuitbetaling kosteloos wilt laten doen door de SVB en aangeven dat je opting- inn wilt.
Jij vult elke maand een urenbriefje in, de budgethouder ondertekent het en stuurt het op naar de SVB.
Dan krijg je elke maand je loon netto uitbetaald.
Er is ook aan andere mogelijkheid. Daarbij declareer je elke maand je uren bij de budgethouder die jou bruto uitbetaalt. Dan moet je de inkomsten zelf aan het eind van het jaar zelf opgeven bij de belasting, waarna je een aanslag krijgt. :D
Geplaatst: zondag 19 September 2010 14:00
aan heleen.

je hebt me echt super geholpen. je zet het stukje voor uitbetalen duidelijk neer!

maar als ik het dus goed begrijp, is qua belasting het opting-inn makkelijker.
uren worden doorgegeven en verder wordt het gestort en klaar.
en moet je deze inkomsten dan nog opgeven bij overige inkomsten?
of hoef je het helemaal niet meer te vermelden bij de belasting?

en als ik wel kies voor uitbetalen door budgethouder, hoeveel moet ik dan rekenen dat de belasting er af trekt aan het einde van het jaar?
en zit er verschil in de hoogte die dan naar de belasting gaat??
srry voor nog meer vragen maar dit vind ik het ingewikkeldste stuk van pgb zorg..

alvast bedankt!
Pim Geplaatst: maandag 20 September 2010 11:30
Beste Sharon,

Ook bij opting in dient u de inkomsten uit arbeid en uit overige werkzaamheden op te geven.
Als u kiest voor het laten uitbetalen direct aan uzelf voor het volledige bedrag dan zult u, afhankelijk van andere inkomsten en uw privé situatie te maken krijgen met verschillende belastingtarieven.
Is uw inkomsten tot € 18.218 totaal, dan betaalt u 2,30% belasting en 31,15% premie volksverzekeringen (totaal 33,45%)
Van € 18.218 tot € 32.738 betaalt u 10,80% belasting en 31,15% premie volksverzekeringen (41,95% totaal).
Daar gaat wel de heffingskorting (€ 1987 voor mensen jonger dan 65 jaar) en afhankelijk van uw situatie nog diverse andere kortingen vanaf.
Meer informatie vind u hier:
http://www.minfin.nl/Onderwerpen/Belastingplannen/Belastingtarieven_2010/Inkomstenbelasting
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.