tarief zzp'er
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 02 Augustus 2010 21:04
Hallo, We zijn op zoek naar een zzp'er voor begeleiding van onze zoon aan huis. Kan iemand ons aangeven wat een redelijke prijs per uur is voor deze zorg? alvast bedankt |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 02 Augustus 2010 21:58
Beste Domien, Het tarief wat marktconform is voor ondernemers ligt tussen de 35 en 45 euro per uur. Als er hoger gevraagd word kan dat verklaard worden door een meer therapeutische achtergrond van de ondernemer of het hebben van personeel. Grote instellingen vragen in de regel fors meer maar kunnen dit waard zijn door hun specifieke expertise. Het is aan u om daarin een keuze te maken als u het prettig vind om met ondernemers te werken. Een andere optie is om iemand in loondienst in te huren. Als u iemand in loondienst gaat inhuren zijn tarieven tussen de 15 en 20 euro bruto per uur aan loon heel gebruikelijk, heel afhankelijk van de expertise en kunde van de persoon in kwestie. Een HBO gediplomeerd persoon gaat meer richting de 20 euro, een ongediplomeerd persoon uiteraard aanzienlijk lager. Ervaring speelt daar uiteraard een bepalende rol. Een mogelijkheid is dat u kijkt naar de geldende CAO's in de zorg (jeugdzorg, GGZ, V&VT, Thuiszorg), bij FWG 35 (ongeschoold) tot 45 (HBO geschoold) (FWG staat voor functie waardering in de gezondheidszorg). Het is redelijk daar nog een of twee euro bij op te tellen. Uw werknemer werkt bij u dan via de regeling dienstverlening aan huis. Een vereenvoudigde manier om iemand in loondienst te hebben. U kunt er meer over lezen via de volgende weblink: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122515 Hopelijk kunt u hier wat mee, met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Marcel |
Geplaatst: maandag 22 November 2010 16:08
Ik wil erop wijze dat vele site van ZPP's te hogen bedragen staan vermeld. Ik zou voor die diensten volgens CAO ligt aan de kwaliteit, niveau en opleiding 28 tot 35 euro gaan maximaal. Dat is inclusie administratieve kosten. Maar je kan de prijs ook berekening na de hoeveelheid zorg die er nodig en de indicatie en zorggeld wat u ontvangt. En dan kom je rond deze bedragen. |
Heleen |
Geplaatst: maandag 22 November 2010 21:54
Het verschil wat dhr. van der Most noemt tussen een ZZP- :D er en iemand in loondienst is veel te groot. |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 23 November 2010 16:44
Het is erg jammer dat de reacties hierboven slechts losse opmerkingen lijken te zijn. Kunt u uw meningen onderbouwen met zorgvuldig onderzoek, of op een andere manier uitbouwen/ onderbouwen? Een goede onderbouwing zou uw verhaal aanzienlijk versterken. Ik sta dan ook erg open voor uw onderbouwde mening. Ik kan u overigens vertellen dat het tarief wat de meeste ondernemers vragen in de categorie erg scherp ligt op dit moment, zeker omdat het hun hoofdinkomen bedraagt, en niet zoals in veel gevallen bij de huishoudelijke hulp het gaat om een extra inkomen. Lager gaan en ik vermoed dat er heel wat meer ondernemers liever kiezen voor het veilige loondienst dan nu al reeds het geval is. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk