Oma als begeleidster inhuren
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 05 Augustus 2010 10:38
Sinds kort heeft mijn zoon een PGB met indicatie begeleiding. Daar mijn vrouw hart patiente is en zij voldoende rust moet hebben zoek ik voor mijn zoon begeleiding buiten huis. Gezien zijn band net zijn oma leek het mij een goed idee om haar in te huren als begeleidster. Mijn vraag is, mag dat gezien de de familiaire band ? en zo ja wat voor tarief is reeel in zo'n geval ?? Bji voorbaat dank voor de reactie(s) MvG Arjan |
|
Ouder initiatief |
Geplaatst: vrijdag 06 Augustus 2010 20:23
Hoi Arjan, Het is geen probleem om oma in te huren, ik weet niet wat het inkomen is van je schoonmoeder/moeder, want het wordt wel bij haar inkomen opgeteld! en daar moet zij weer belasting over betalen. 100 euro voor een dagdeel is normaal, daar zit dan wel alles bij in zoals uitjes, eten,etc deze dingen kan ze niet declareren. Benzinekosten wel! hierover hoeft ze geen belasting te betalen maar ze kan ook de bonnetjes bewaren en ze later aftrekken van de belastingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Claudia :D |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 07 Augustus 2010 13:42
Beste Arjan, Zoals bovenstaand al is aangegeven, u mag uw familie inhuren. Er staan op de website van de Sociale Verzekerings Bank ( http://www.svb.nl ) speciale contracten om dat goed te regelen. Pas het aan met zaken die voor uw situatie van toepassing zijn als u dat nodig vind. Het is niet gebruikelijk om een vergoeding per dagdeel te betalen zoals hierboven is gesteld. Het is wel gebruikelijk om iemand in loondienst een uurloon te geven. Aangezien uw oma een familielid is met ervaring maar waarschijnlijk geen opleiding is een uurloon van rond de 13,50 euro per uur redelijk. U mag ook meer of minder afspreken. Dat is aan u. Het minimumloon moet wel minimaal vergoed worden. Dat is iets meer dan 9 euro in de zorg. Ze werkt dan via de regeling dienstverlening aan huis, welke het eenvoudiger maakt om mensen in loondienst te hebben voor particulieren. U kunt er meer over lezen via de volgende website: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122515 Belangrijk dat u dit goed doorleest, er zijn namelijk wel wat aanvullende voorwaarden waar u vanaf moet weten. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk