1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zijn mijn logeerprijzen te hoog?

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: zondag 15 Augustus 2010 10:48
Beste mensen
Ik krijg in 2 weekenden pm per weekend 1 kind te logeren. Het ene weekend een autistisch kindje van 7 het andere weekend een kindje van 12. Ik vraag per weekend 300,- is dit normaal of aan de hoge kant?
Verder heb ik in 2 weekends pm een autistische jonge man van 32j met een verstandelijk vermogen van een 12 jarige en sociaal emotioneel is hij ongeveer 1 1/2.
Hij komt alleen voor dagbesteding op de zaterdag van 13.00- 22.00 en zondag van 12.00-21.00. Voor hem vraag ik 400,- pw. Het werk met deze jongeman is vrij intensief.
Maar zijn dit een beetje redelijke bedragen of totaal niet?

vriendelijke groet,
B. Hofman
Heleen Geplaatst: maandag 16 Augustus 2010 18:54
Ik vind de tarieven inderdaad erg hoog. :D
Pim Geplaatst: maandag 16 Augustus 2010 20:15
Geachte mevrouw Hofman,

Ik neem aan dat u werkt als ondernemer, als dat het geval is dan zult u moeten kijken naar wat andere aanbieders in uw omgeving vragen (gewoon even opzoeken, telefoon oppakken, opbellen, vragen als geïnteresseerd persoon, of opzoeken op de website van de aanbieders)
Dat heet marktonderzoek. Is heel normaal om dat te doen bij het starten van een onderneming. U krijgt dan direct een goed idee wat er aangeboden word en wat marktconform is.

Volgens mij is de 300 euro per weekend echt niet hoog.

Als u in loondienst werkt dan is het ietsje anders, zou ik u willen adviseren niet per weekend maar per uur betaald te krijgen. Dan zal de klant waarschijnlijk ook hoger uitkomen maar dat is wel reëel. Slaapdiensten worden dan niet 100% uitbetaald. U kunt zelf afspreken wat daar dan een redelijke vergoeding is.

Voor het leveren van dagbesteding zou ik ook een uurtarief bepalen. Ook daar is het verstandig om te kijken wat anderen vragen en vooral ook goed op papier te zetten welke kosten u heeft, afgezet tegen de uren die u wilt besteden aan uw onderneming (hou daar ook rekening met administratie, netwerken en promotie). De kosten zijn uiteraard de promotiekosten (bijvoorbeeld folders, website, visitekaartjes, afhuren van stands), maar ook verzekeringen, scholing/ vakliteratuur, 'gratis' zaken of diensten die u weggeeft, kennismakings/ intakegesprekken (als u deze niet in rekening brengt) enz. enz.
Zaak om het een en ander dus middels een ondernemingsplan concreet op papier te gaan zetten is aan te bevelen. De investering die u daarmee doet in uw onderneming zal zich meer dan 100% uitbetalen in een veel snellere opstart van uw bedrijf en een veel plezieriger manier van werken.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: donderdag 19 Augustus 2010 10:37
Geachte mevrouw Hofman,

Wij hebben een dochter die PDD-NOS heeft en 1 of 2 keer per maand in het weekend gaat logeren bij een thuisondersteuner van ons.
Het logeren is van zaterdag 10:00 uur tot zondag 17:00 uur en hiervoor betalen wij € 500,--.
De € 300,-- die u vraagt vinden wij helemaal niet veel.
Als je het bedrag deelt door het aantal uren kom je op een uurtarief van €16,67 uit.
Dit houdt dus in dat dit een heel reëel bedrag is.
Als deze zorg door een buro uitgevoerd wordt dan ligt het uurloon vele malen hoger.

Dit vindt ik trouwens een heel mooi voorbeeld dat men met PGB stukken goedkoper zorg in kan kopen met mensen die hiervoor ook met hun hart voor willen werken zonder dat ze daar iemand leeg voor wil plukken.
Daarom moet dit ook in stand gehouden worden om de PGB gelden betaalbaar te houden.

Met vriendelijke groet,

JohanV
Sarina Geplaatst: donderdag 19 Augustus 2010 20:26
Hallo,
ik vind jou tarieven heel redelijk.Als je kijkt wat je via een bemiddelingsburo krijgt zit jij er nog onder zelfs terwijl een buro ook bemiddelingskosten doorberekent naar jou en klant toe.
Loes Geplaatst: donderdag 26 Augustus 2010 17:26
hai
wij rekenen de vergoeding tijdelijk verblijf(102,00) en dan afhankelijk van de hoeveelheid zorg nog uren begeleiding,
Bijvoorbeeld iemand van 15 jaar met adhd heeft wel begeleiding nodig maar vermaakt zichzelf ook .Iemand die daarnaast bij alles geholpen moet worden daar rekenen we dan we meer begeleiding voor.
Zo varieert bij ons 2x24 uur van 375,00-500,00 euro(is dus van vrijdagavond tot zondagavond)
Geplaatst: vrijdag 12 November 2010 12:36
Niet elk bemiddelingsbureau rekent ook door naar de cliënt....
Johanna Geplaatst: vrijdag 12 November 2010 18:22
Ik vind je bedrag erg hoog, omdat je het kind in je eigen huis opvangt dat weekeind, dus maak je weinig kosten.
300 euro is bijvoorbeeld een redelijk bedrag als je een huisje moet huren op bijvoorbeeld centerpark, maar dan heb je vaak ook meer kinderen.

Maar als je maar 1 kind bij je eigen thuis opvangt dan zou je kunnen zeggen 25 euro per dag voor het eten en drinken en dan 102 euro per etmaal dat het kind bij je is.

voor de autistische man vind ik je bedrag ook erg hoog, ook daar zou je voor de begeleiding het bedrag van pgb aan kunnen houden en dan het etmaal bedrag berekenen van 102 euro. Of 52,56 per 2 uur.
Marijke Geplaatst: maandag 22 November 2010 14:37
Wij( mijn broer en ik samen) doen ook aan weekend opvang. Wij hebben een gehandicapte jongen dan van vr avond t/m zondagavond. Ik ben het eens met de suggestie om een uurtarief te vragen, je moet er dan rekening mee houden wat je er netto van over houdt. Wij vragen E20 per uur en E10 per nachtelijk uur. Wij delen het dan met 2en, en zijn dan beide continu beschikbaar voor hem, en doen dat weekend dan niets anders, met alle leuke activiteiten. Als activitieten geld kosten rekenen wij dat extra, ook benzinekosten als wij voor en met hem rijden extra. In het nieuwe jaar rekenen wij ook vergoeding voor het eten erbij. De opmerking dat het bij juo thuis is en dus jij niet extra onkosten maak is natuurlijk andersom. Als een kind met zorg ergens anders heen gaat is dat altijd duurder dan als je bij de persoon thuis ben. Je hebt dan de kosten van gas-licht en water extra en je onderdak. Als ik niet thuis ben gebruik ik geen of weinig energie, wel als er opvang is, dus conclusie, jou bedrag is niet hoog, je kan het veel beter verandwoorden als je een uurbedrag rekent naar de ontvanger en naar jezelf, sterkte en veel plezier, Marijke
Marijke Geplaatst: maandag 22 November 2010 14:49
Hallo,

Even een vraag over het ondernemers schap. Ik werk nu voor een zwaar gehandicapte jongen met PGB thuis 3x p.w. Vanaf januari as komt deze jongen bij mij thuis, ik heb hiervoor een vakantiehuisje aangeschaft zodat wij in de bossen kunnen vertoeven en hij een stuk rust krijgt. Daarbij rij ik een auto om hem te kunnen vervoeren bij de verschillende aktiviteiten, hij kan niet lopen. Dit alles doe ik met mijn broer, hij maakt veel meer uren als ik omdat ik niet veel uur per dag aan kan, maar ik lever wel de faciliteiten. Is het nu beter een maatschap of eigen ondernemer te starten om de extra kosten, (ook bijv. gas;licht en water), aanschaf huisje, af te kunnen trekken van het bedrag wat wij krijgen. Dus als wij E4000 per maand zouden krijgen (voor2)kan ik dan daar ( belastingvrij dus) een x bedrag als vergoeding voor rekenen? Wij krijgen via de SVB bank betaald, dus alle aftrek is al gebeurd, wij krijgen dan een netto bedrag. Is het dus met deze info beter een eigen bedrijfje (ZZP) of een maatschap te openen? dank voor uw reactie, Marijke

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.