1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb en wia

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 19 Augustus 2010 21:03
ik zit in de wia en ik heb een klein bedrag per maand van mijn zoon via zijn pgb
als familie draag je geen ww en ziektewet premie.

dus mijn vraag is 1,moet ik dit bedrag door geven aan de uwv

vraag 2, maar als ik in geval van mijn ziekte beeld een terug val krijg heb ik over dat gedeelte geen ziektewet uitkering.

en als de pgb stopt om wat voor rede dan ook bij mijn zoon kan ik over dat beetje inkomen ook geen ww aanvragen. : :x :x

ik heb de uwv ook al gemail maar krijg geen antwoord ik denk dat ze daar zelf geen antwoord op weten. :twisted:

:lol: :lol: :lol:
Matthijs Geplaatst: vrijdag 20 Augustus 2010 01:16
Logge bureaucratische instanties zijn niet altijd even goed in e-mails beantwoorden. Ik zou ze gewoon bellen of er even langs gaan.

Ik begrijp dat je jezelf hebt ingehuurd als zorgverlener van je zoontje? Volgens mij is je zoon dan je werkgever en maak je dus aanspraak op sociale verzekeringen. Maar als je geen premies betaald ben je niet verzekerd. Inderdaad het beste om het maar gewoon bij het UWV na te vragen. Of bij de SVB; die gaan over het PGB.
Judith Geplaatst: vrijdag 17 September 2010 08:51
Hallo Petra,

Je hebt een bijverdienmarge.
Hoe groot die marge is, hangt af van je maatmanloon, van het aantal uren dat je vroeger werkte en van je arbeidsongeschiktheidspercentage.

Als je bijverdiensten binnen die marge blijven, heeft dat geen gevolgen voor je uitkering.
Als je bijverdiensten groter zijn, dan gaat je uitkering een klasse terug.

Je kunt vragen om een afspraak met je arbeidsdeskundige. Hij/zij kan je bijverdienmarge voor je uitrekenen.
Het is aan te raden dit te doen, want als je meer verdient dan je bijverdienmarge toelaat en je laat je uitkering niet een klasse terug zetten en het wordt ontdekt, dan moet je een stukje uitkering terug betalen. En je uitkering ontvang je netto, maar de terugbetaling is gebruteerd.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.