opzeg termijn
Auteur | Bericht |
---|---|
Linda |
Geplaatst: dinsdag 24 Augustus 2010 16:19
graag zou ik willen weten wat de mogelijk heden zijn bij dit probleem. situatie: jong volwassen jongen met ppd.nos gaat naar een zorgboerderij na een intake waar zijn knelpunten zijn besproken komen we tot een overeenkomst. daarin staat een opzeg termijn van 3 maanden. nu is het zo dat er na 5 weken vakantie een nieuwe jongen op de zorgboerderij is gekomen.en die "werkt wat sneller"waardoor de andere jongen gemotiveert wordt om harder te werken. maar de ene week kan hij meer aan als de andere. hij is nl net aan het bekomen van een psychose. nu is hij na een week werken , weer terug in de psychose na een telefonisch gesprek met de zorgboerderij zijn we er achter wat het probleem is. Probleem1: Zij zeggen dat Hij het heel leuk vindt om met kinderen om te gaan, wat echt niet het geval is ze zijn te onverwachts en te druk.Nu hebben ze hen samen in een groep gezet. terwijl bij intake is gezegt dat deze groepen gescheiden blijven. probleem 2: nieuwe jongen neemt taken van hem over, zonder overleg. Duidelijkheid en structuur weg na 5 weken vak. probleem 3; ze zitten hem achter de vodden dat hij moet doorwerken anders mag hij niet mee in huifkartocht???? ene dag kan hij meer als de andere! hij is daar voor dagopvang! en moet betalen om daar te mogen zijn. Hij krijgt dus niet betaalt om te werken. alles op een hoop is het vertrouwen in de zorgboerderij erg afgenomen en willen we er geen gebruik meer van maken. nu willen we opzeggen maar er is een opzegtermijn van 3 maanden. dit betekent dat we ook niets nieuws kunnen omdat daar het geld naar toe gaat. zijn er mensen die een oplossing zien voor deze problemen. |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 24 Augustus 2010 20:14
Beste Linda, Een lastig verhaal is dat zeg. Ik krijg zo het vermoeden dat de mensen van de zorgboerderij niet voldoende kennis hebben van wat autisme en verwante stoornissen precies inhouden. Ik raad u aan om juridisch advies in te winnen. Een opzegtermijn van 3 maanden is een voorwaarde die door een kantonrechter nietig zal worden verklaard, het is geen redelijke opzegtermijn. Maar waarschijnlijk kunnen mensen u helpen die er veel meer verstand van hebben dan ikzelf. U kunt bijvoorbeeld terecht bij het juridisch loket of bij de jurofoon. Mocht uw klant er lid van zijn is mogelijk ook Per Saldo in staat u van juridische bijstand te voorzien. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Taco |
Geplaatst: dinsdag 24 Augustus 2010 20:36
Dag Linda, Wat voor overeenkomst is er gebruikt voor deze dienstverlening? Begrijp ik dat er ook een frequentie van dienstverlening is vastgelegd? En hoe zit het met afzeggen van afspraken? En geld wordt automatisch afgeschreven? Je moet wel heel zeker van je zaak zijn als je zo vast komt te zitten aan een dienstverlener dat je zelfs de betaling uit handen geeft. |
Marcel |
Geplaatst: maandag 22 November 2010 16:14
Beste Linda de overeenkomst is opzegbaar en daarvoor geld wettelijk regeling boven het contractuele dat is een maand. Bovendien kun u waarschijnlijk aantonen dat de boerderij in gebreken is, niet conform de afspraken. die u met hen heeft gemaakt. |
Geplaatst: dinsdag 23 November 2010 11:23
Anders dan de voorgaanden ben ik van mening, dat U wel aan de opzegtermijn vastzit. U heeft dat nu eenmaal afgesproken. Alleen als het een overeenkomst tegen de wet is, kan het anders en dat lijkt mij niet het geval. Bovendien ligt daarvoor de bewijslast bij U. U zult wanprestatie als dringende reden moeten waarmaken om onder de afgesproken opzegtermijn uit te komen. PGB is voor verleende zorg en niet voor zorg, die niet verleend is. M.a.w. U kunt ook een probleem krijgen met het zorgkantoor bij de verantwoording. MIjn advies: probeer er met bemiddeling uit te komen. "Wie procedeeert om een koe, legt er een op toe". Moraal: Een lange opzegtermijn en/of vooruitbetaling is voor een budgethouder een riskante zaak. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk