1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weer iets nieuws!

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 25 Augustus 2010 18:42
Ik hoorde van veel mensen dat nadat je het verantwoordingsformulier hebt in-gestuurt je een paar weken later een brief krijgt van :arrow: het zorgkantoor waarin staat dat ze uit de verantwoording niet kunnen opmaken of de ingezette begeleiding wel onder de awbz valt. Ze vragen om gespecificeerde rekeningen en een zorgplan.
Ik heb nu ook zo'n brief gekeregen. Krijgt iedereen die nu standaard?
Moet je nu echt elk uur helemaal specificeren?
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat er nog wel gerekend wordt als awbz zorg.
Joke
Francis Geplaatst: woensdag 25 Augustus 2010 21:28
Dag Joke.

Ik werk als ZZP-er in de thuiszorg en ik bied tevens weekendopvang aan een jongen van 18 jaar. Bij deze jongen vroeg het zorgkantoor ook om een zorgleefplan. Ik heb gebeld met het zorgkantoor en uitgelegd dat ik geen instelling ben maar een ZZP-er. Dit maakte niet uit volgnes hen. Het zorgkantoor mag dit dus vragen om te beoordelen of er verantwoorde zorg wordt geboden binnen de gestelde indicatie. Ik heb navraag gedaan bij enkele collega ZZP-ers en zij hadden deze vraag nog niet gehad.
Nu werk ik bij iedere zorgvrager die ik heb met een zorgleefplanwijzer en kon deze dus ook opsturen. Na de beoordeling van het zorgkantoor werden mijn papieren als juist bevonden en werd de verantwoording goedgekeurd.

Ik weet natuurlijk niet of u gebruik maakt van een proffesionele zorgverlener maar mocht dit wel zo zijn dan mag u er van uit gaan dat hij/zij dit op de juiste wijze kan aantonen en moet het overhandigen van de gevraagde papieren geen problemen opleveren.

Succes.

Francis :D
Pim Geplaatst: donderdag 26 Augustus 2010 14:47
Beste Joke,