1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ingehuurden uren

Auteur Bericht
Coby Geplaatst: donderdag 26 Augustus 2010 14:07
Het is mij nu 1 x overkomen dat ik ingehuurd ben voor twee uur en daar dan aankomt en er gezegd word ooo sorry ik heb verkeerd gekeken ga maar naar huis want 1 van onze kinderen is er nu toch.!!
Die uren had ik wel gereseveerd voor deze pgb houder en daardoor geen andere aangenomen.
Kan ik die uren gewoon in rekening brengen ben er toch voor in de auto gestapt tijd voor vrij gemaakt.Hoe gaan andere daar mee om in het vervolg ook maar in het contract vermelden en niet alleen mondeling?
Pim Geplaatst: donderdag 26 Augustus 2010 14:41
Beste Coby,

Het is vrij normaal dat een ondernemer in zo'n geval de uren wel in rekening brengt. Belangrijk is wel dat het duidelijk in het contract staat dat er van de klant verwacht word dat hij vooraf afspraken afzegt, bijvoorbeeld bij ziekte minstens 2 uur van te voren, bij vakantie of andere afspraken eerder.
Eventueel kunt u hier ook algemene voorwaarden voor hanteren.
Mocht het een fout zijn van de persoon in kwestie die slechts eenmalig is dan kunt u er ook voor kiezen om hier coulance in te geven. Het is wel verstandig deze uren wel te melden op de factuur als zijnde gratis uren.

Bent u in loondienst dan worden ook hier de geplande uren wel uitbetaald.
Is het echt overmacht, dan is coulance uiteraard mogelijk.
Uit mijn tijd als uitzendkracht weet ik dat in zo'n geval vaak wel werd gekozen voor minder uren dan bijvoorbeeld 8 uur uit te betalen. Het is aan u om daar afspraken over te maken voor eventueel een volgende keer.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Matthijs Geplaatst: vrijdag 27 Augustus 2010 20:36
Sja, ik heb daar wel voorwaarden over in mijn contract staan, maar in praktijk als zoiets voorkomt (wat gelukkig niet vaak is) volg ik mijn gevoel en overleg ik gewoon met de cliënt. Al de keren dat het me is overkomen had de cliënt zoiets van "sja, dat is niet meer dan redelijk" en kreeg ik dus gewoon betaald wat ik in rekening gebracht had (vaak is dat dan de helft van het bedrag dat het was geweest als ik gewoon gewerkt had, maar als ik daadwerkelijk voor de deur zou staan zou ik het hele bedrag in rekening brengen).
Anne Geplaatst: maandag 30 Augustus 2010 00:09
Ik heb voorwaarden opgesteld waarin ook een termijn gesteld is waarin nog afgezegd kan worden, wordt er na die tijd (24 uur van tevoren) afgezegd dan breng ik het/de geplande u(u)r(en) in rekening. Bij artsen en tandartsen en therapeuten (wat ik naast PGB begeleidster ook ben) wordt dit ook gehanteerd en als normaal beschouwd. Ik laat PGB cliënten deze voorwaarden ook tekenen voor akkoord en voeg deze toe aan de zorgovereenkomst.
Coby Geplaatst: donderdag 02 September 2010 17:22
Allemaal bedankt voor de info,ik heb mijn faktuur gegeven met de mededeling dat ik de helf wel redelijk vond.
Nog niets vernomen :( in elk geval is dit erg leerzaam voor mij en zal het ook in mijn contract in stellen en mondeling toevoegen.
Vriendelijk bedankt allemaal.
Coby Geplaatst: dinsdag 07 September 2010 12:33
Hallo,ik wilden jullie toch nog even de afloop vertellen over die 2 uur.
Heb uiteindelijk mijn geld gekregen buiten die 2 uur dat ik voor niets aan de deur kwam.
De vraag is laat ik het hierbij?
Ja want ik geloof nog altijd in eerlijkheid duurt het langs en ik ben nummer zoveel in dat rijtje bij deze pgb houders en :) ze komen zich zelf wel weer eens tegen.Voor mij een leer en zal in het vervolg dit soort dingen vermelden in mijn contract.
Vraag me alleen af die 2 uur was ik wel geboekt waar dat geld dan blijf ?
Bedankt voor de adviezen van jullie kant
Matthijs Geplaatst: dinsdag 07 September 2010 22:11
Ik zou het er zeker niet bij laten. Als je dat gaat doen is het einde zoek, dan heb je kans dat ze binnenkort finaal over je heen lopen. Het is hun verantwoordelijkheid om jou tijdig af te zeggen en dat besef mag je op deze manier best een beetje aanwakkeren.
Coby Geplaatst: woensdag 08 September 2010 10:58
Je heb volkomen gelijk,ik heb ze als nog een bericht geschreven waarop niet gereageerd werd.
Ik heb mijn diensten per direct opgezegd en afgelopen zondag is mijn geld uitbetaald van de maand augustus.Ik weet nu hoe ze zijn en dat geld van die 2 uur ga ik nooit krijgen dat is mij duidelijk gemaakt. :(
Ik ga lekker positief door met de mensen die wel eerlijk zijn.
Bedankt
Matthijs Geplaatst: zaterdag 11 September 2010 00:52
Op zich heb jij gewoon recht op uitbetaling voor die twee uur. Je zou er zelfs een incassobureau achteraan kunnen sturen. Maar of dat voor die twee uurtjes de moeite waard is... Niet als je toch al gestopt bent bij die mensen lijkt me.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.