verschil in toekenning pgb afhankelijk van waar je woont????
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 05 September 2010 11:28
Hallo allemaal, ik begrijp dat je met je PG toekenning afhankelijk bent van (in mijn geval) jeugdzorg. Daar wordt besloten waar je recht op hebt. Is dit nu afhankelijk van de interpetatie van de personen die daar zitten? Dus, kan het zo zijn dat je in het westen van het land bv 'geluk' hebt met iemand die heel inlevend is en sneller positief adviseerd, als dat je toevallig in het noorden van het land iemand treft die 'strenger' is...?! Dat zou toch eigenlijk raar zijn, er wordt toch neem ik aan volgens een zelfde manier toegekend? Want, als ik dan even verder redeneer, zou het zo kunnen zijn dat als je een herindicatie aanvraagt en je bent inmiddels verhuisd naar een ander deel van het land hier een andere toekenning uit komt? Ik vraag me echt af of dit zo is, en of er dan ook al ergens bijgehouden wordt waar men 'strenger' is. Zijn er verschillen te zien in het land/provincie/gebied? Ik woon in het westen (regio westland) en heb, met heel veel schriftelijke onderbouwing en persoonlijke gesprekken, aardig wat voor elkaar gekregen. Ik zou er toch vanuit (willen) gaan dat dit niet anders zal zijn als ik overweeg om te verhuizen naar het oosten van het land (regio Losser). Ben benieuwd naar jullie reacties! gr. Gerdine |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 06 September 2010 20:44
Beste Gerdine, Het maakt uit welke consulent je hebt welke zaken je kan geregeld krijgen. Dat is in een gemeente zo, en tussen gemeenten ook verschillend. Als je verhuisd kun je ook vragen of ze het dossier van je oude consulent willen opvragen zodat ze exact je voorgeschiedenis kennen. Eventueel kun je daarvan zelf ook een kopie opvragen (dat is je wettelijk recht) en mag je ook fouten die in jouw dossier staan (of rare dingen) laten corrigeren. (recht op inzage en correctie). Let wel dat deze correctie niet hoeft te betekenen dat de informatie er uit word verwijderd, wel dat er minimaal een kanttekening bij geplaatst word. Meer weten? http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_inzage_persoonsgegevens.aspx http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_correctie.aspx http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-ik-de-gegevens-uit-mijn-medisch-dossier-laten-aanpassen-of-kopieren.html met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Anne |
Geplaatst: dinsdag 07 September 2010 15:58
Als het goed is zou er geen verschil moeten zijn in de manier waarop geïndiceerd wordt door CIZ en BJZ in verschillende regio's, want ze werken allemaal met hetzelfde indicatieprotocol. Helaas blijkt toch dat ondanks een ruim 200 pagina's tellend indicatieprotocol dat sommige zaken verschillend geïnterpreteerd kunnen worden en zit er dus ook altijd een stukje subjectiviteit in. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd een bezwaarschrift indienen, zeker als je zelf aan den lijve ervaart dat er in de ene regio strenger geïndiceerd wordt dan in de andere en je kunt ook goed onderbouwen waarom je het er niet mee eens bent ( als je bijv. kunt aantonen dat er in de situatie en problematiek niets veranderd is, maar de indicatie wel lager uitvalt). |
Geplaatst: woensdag 08 September 2010 10:07
dank jullie wel voor de reacties! Ik vind het inderdaad raar dat er verschil in zou zitten, maar het zal dus om nuances gaan en niet om enorme verschillen..?! En inderdaad, er is altijd de mogelijkheid om te reageren natuurlijk en na te vragen waarom er een verschil zou zijn.... Da's weer even een geruststellende gedachten! Dank voor jullie info! gr. Gerdine ps: is er een overzicht bekend van waar 'streng' of juist 'inlevend' wordt geindiceerd??? |
|
Geplaatst: woensdag 08 September 2010 16:07
Hopelijk kent U de uitdrukking: Ik kom uit Losser en ik weet van niets! ( :lol: ) |
|
Geplaatst: woensdag 08 September 2010 19:26
nee, die ken ik nog niet :) Wel: in Almelo is altijd wat te doen, zo staat het stoplicht op rood en zo weer op groen... :shock: Ja, ja ik ga dan ook voor mijn rust die kant op!! gr. Gerdine |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk