1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

onduidelijkheden sport en begeleiding

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 10 September 2010 13:04
Ik wil graag werken aan mijn fysieke gezondheid daar ik door mijn ADD teveel denksport gedaan heb, daarnaast ook wat meer activiteiten ondernemen vanwege het ontbreken van een sociaal netwerk e.d. wat een redelijk bekend probleem is bij mensen met ADD. Het onderhouden is een probleem en vanwege een burnout kon ik het (contacten) niet meer aan. Daarnaast heb ik ook de zorg voor een dochter met ADD. Nu heb ik geinformeerd bij MEE wat de mogelijkheden zijn met mijn pgb budget aangaande sport en begeleiding, maar hij deelde mee dat dit niet vanuit je pgb betaald mag worden?? Wat wel mogelijk is om bij je huisarts/fysiotherapie onder medische begeleiding moet aanvragen. Nou is mijn huisarts niet echt iemand die verstand heeft van de problematiek rondom ADD dus die zal wel weer zeggen, ga hardlopen e.d. En dat is het probleem ik ken mijn grenzen niet. Heb een sportschool geprobeerd, maar werd niet begeleid met alle gevolgen van dien, te hard van stapel of verslonsen. Nu kan ik deze ook al niet betalen. Wat zijn nu wel de mogelijkheden van het pgb budget aangaande sport en activering met begeleiding die verstand heeft van ADD en hoe krijg ik daarmee de juiste begeleiding?
Henk Geplaatst: vrijdag 10 September 2010 13:33
Beste Pearl,
Mijn naam is Henk Bos en ik werk als personal trainer ook met sporters met ADD en PDnos. Wellicht verschilt het per regio maar mijn sporters krijgen volgens mij de therapeutische trainingen wel vergoed. Je sport uiteindelijk niet alleen voor je plezier maar min of meer als medicijn/ therapie!

Nog even doorzetten dan kom je vast de juiste instantie tegen!
Succes!

Henk Bos
Roel Geplaatst: zondag 12 September 2010 14:43
Graag wil ik even reageren op je vraag m.b.t. de onduidelijkheden voor sport vergoeding via een PGB. Mijn naam is Roel Bos. Als personal trainer ben ik free lance (ondermeer) werkzaam voor een zorginstelling in Groningen (Route 95 - vroeger TNA). de sportbegeleiding die ik geef wordt wel vergoed. Je zou even kunnen informeren bij deze instelling. Woon je in het Noorden van Nederland , dan zou je je daar kunnen aanmelden. Ook is het mogelijk om via een zorginstelling bij jou in de buurt online begeleiding bij mij aan te vragen. Dit zou mogelijk ook via bovengenoemde instelling (Route 95) kunnen lopen.
Wat belangrijk is dat je leert om je belasting op je belastbaarheid af te stemmen. De methode die in de topsport gebruikt wordt, door het noteren van de rustpols en het bijhouden van een trainingsdagboekje is een perfect systeem om te leren hoe je lichaam werkt, wanneer je teveel doet en hoe je daar vervolgens op moet reageren. Op mijn site roelbos.nl kun je er meer over lezen. Zoek naar het artikel: begeleiding bij overspanning, ziekte van Pfeiffer en overtraining. Hierin doe ik gedetailleerd uit de doeken hoe ik mensen begeleid die gemakkelijk teveel doen.
Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben en wens je veel succes in het vinden van een goede personal trainer die ervaring heeft in deze materie.
Geplaatst: maandag 13 September 2010 13:01
@ Henk, dank je wel voor de informatie, wellicht kan ik mijn huisart overtuigen dat het op medische gronden wel mag. Ik ben alleen bang voor het antwoord, want hij begrijpt helemaal niets van de problematiek en zoekt meestal naar de makkelijke weg, maar ik ga het zeker proberen.

@ Roel, dat klinkt idd erg goed, maar vermoed dat ik niet aangemeld kan worden bij een zorginstelling ;).. Ik ga de 'linken' eens onderzoeken, kijken wat de mogelijkheden zijn. Iig hartelijk bedankt voor de informatie! :)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.