1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

reiskosten bij indicatie vervoer

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 13 September 2010 12:04
ik heb een indicatie voor vervoer; nu wordt ik vaak door familie weggebracht; ik heb geen zorgovereenkomst met ze, maar mag ik hun wel de reiskosten vergoeden die ze voor mij maken wanneer zij mij rijden?
Pim Geplaatst: maandag 13 September 2010 19:57
Beste Cockie,

Aangezien u het bedrag uiteindelijk ook weer correct moet verantwoorden en daarmee dus ook moet kunnen aantonen dat u een contract heeft met deze partij is het noodzakelijk om wel iets van een eenvoudig contract af te sluiten met deze mensen.

Daarvoor kunt u gratis terecht onder andere bij de Sociale Verzekerings Bank op http://www.svb.nl
Als zij maandelijks zorgen voor een overzicht van de gereden kilometers (mag ook per keer) dan kunt u dat erna gewoon naar hun overmaken.
Als uw budget dat toelaat kunt u eventueel in het kader van begeleiding ook de uren die zij besteden aan het u erheen brengen en erbij zijn vergoeden. Let wel dat dit weer even anders gaat want dat zij dan in loondienst bij u zijn. Verloning is vaak gratis uit te besteden aan dezelfde SVB.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.