1-op1 begeleiding BSO: hoogte vergoeding?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 16 September 2010 09:21
Hallo, Mijn zoon bezoekt de BSO. Nu heeft hij ADHD en 1 op 1 begeleiding nodig. Middels ons PGB willen we daar een deel voor inzetten. Hij bezoekt de BSO op woensdagmiddagen, tot 15.00 uur (dus niet hele middag). Nu is mijn vraag: hoe kan ik het best onze PGB inzetten? Middels uurtarief? Zo ja, wat is dan gebruikelijk? Hoor graag ervaringen / tips / advies! Alvast bedankt. |
|
Geplaatst: donderdag 16 September 2010 16:40
In de tijd dat onze 3 kinderen, allen met pddnos, de bso bezochten, waren er altijd 2 groepsleidsters aanwezig. Ook al waren er minder dan 6 kinderen. Helaas kon de bso niet betaald worden vanuit de pgb. De bso is een voorziening die niet betaald kan worden vanuit de pgb, was de redenatie van het zorgkantoor. Op een gegeven moment hebben wij toen de bso vaarwel gezegt en gezorgd dat er voor die uren er thuis één of meerdere zorgverleners gelijktijdig voor de kinderen er zijn. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 17 September 2010 20:30
Beste Wendy, Het laten begeleiden van uw zoon een op een kan op verschillende manieren. U kunt dat overlaten aan de BSO, welke dan iemand moet inhuren en die tarieven beginnen redelijkerwijs bij 50 euro per uur (want loonkosten zijn erg hoog, de werkgever moet daarnaast ook nog andere kosten betalen en loopt veel risico). Hogere tarieven zijn echter niet ongebruikelijk. U kunt er ook voor kiezen om zelf een professional in te huren. Dat kan in loondienst zijn of een ondernemer. Het voordeel van het zelf inhuren is dat er veel minder kosten bij vast zitten. U als particulier heeft namelijk bij het minder dan vier dagen per week iemand in loondienst hebben te maken met de regeling dienstverlening aan huis. Deze regeling maakt het een stuk eenvoudiger dan voor instellingen of ondernemers om mensen in loondienst te hebben. U spreekt met degene een uurtarief af, u zorgt voor een contract (gratis te verkrijgen op de website van de Sociale VerzekeringsBank ( http://www.svb.nl ) of bij Per Saldo ( http://www.pgb.nl )) en u kunt bovendien de verloning gratis laten verzorgen door de SVB. U zorgt dan dat de maandelijkse urenlijst die u krijgt van uw werknemer getekend word en opgestuurd naar de SVB en deze verzorgen netjes de uitbetaling, loonstroken en gegevens voor de verantwoording. Als u een ondernemer inhuurt is het nog simpeler: u spreekt tijden af tegen een afgesproken uurtarief, krijgt per maand een factuur, betaald deze en verantwoord met de facturen en betalingsbewijzen. Voordelen zelf inhuren: - (Veel) meer controle. - Vaak goedkoper. - Meer inspraak. - U betaalt dus u bepaalt. Voordelen laten inhuren: - U hoeft zich geen zorgen te maken en tijd, energie en geld te steken in zaken rondom aanname en ziekte, daar zorgen zij voor. - U heeft geen inwerkproces te begeleiden. - U betaalt een tarief ongeacht ziekte, vakanties, andere zaken. Hopelijk heeft u hier wat aan. Mocht u nog vragen hebben of zaken onduidelijk zijn, vraag gerust of neem met mij contact op via deze site of anders. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 18 September 2010 15:43
Bedankt voor de reacties. Is het echt zo dat een BSO niet betaald kan worden vanuit PGB? Er is bij ons op de BSO nl nog een jongetje en die wordt, naar ik weet, wel deels betaald vanuit PGB. Overigens bezoekt zoon maar enkele uren de BSO en gaat het eigenlijk heel erg goed. Hij is goed te sturen en er zijn niet zo heel veel conflicten.. |
|
A.m.a |
Geplaatst: zondag 19 September 2010 09:16
wat vreemd , kan dan niemand een uurtarief ergens vinden , ook al kan het alleen via PGB??? |
Geplaatst: maandag 20 September 2010 11:17
hallo,mijn dochter met downsyndroom gaat naar een bso waar ze zorgen dat er meer begeleiding is als zij er is.Ik betaal ze met het pgb 10 euro per uur dat ze er is geweest. Dit is natuurlijk wel weinig. groetjes marjolijn |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 20 September 2010 11:38
Beste Wendy, Het lijkt mij dat het laten begeleiden door een BSO ook eenvoudig valt onder de reikwijdte van een PGB. Het is echter een vraag die u beter kunt voorleggen aan uw zorgkantoor om duidelijkheid te krijgen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk