1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verzekering en bekwaam maken

Auteur Bericht
Sandra Geplaatst: zondag 19 September 2010 21:52
Hallo,
Binnenkort wil ik naast mijn baan in de kinderopvang inval werk gaan doen in een gezin met een meervoudig gehandicapt meisje via PGB.
Ik ben Z verpleegkundige en BIG geregistreerd.
Omdat ik verpleegtechnische handelingen uit moet voeren wil ik weten of ik me daarvoor moet verzekeren. Tevens moet ik me voor enkele handelingen opnieuw bekwaam laten maken. Moet dat door een arts of mag de moeder dat ook doen?
Groeten Sandra
Pim Geplaatst: maandag 20 September 2010 11:22
Beste Sandra,

Ik neem aan dat u in loondienst gaat bij deze PGB houdster, dan hoeft u zich niet te verzekeren tegen het risico van het maken van fouten.
Uw werkgever is verantwoordelijk/ draagt de schade voor gemaakte fouten die geen opzet zijn.

Het is naar mijn weten bij de BIG wet zo dat u door een bevoegd persoon bekwaam gemaakt dient te worden. Naar mijn weten is een ouder geen bevoegd persoon daartoe.
U zult zich daarvoor dus moeten wenden tot een bevoegde opleider of de betreffende huisarts.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.