1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Geen reactie

Auteur Bericht
Yvonne Geplaatst: maandag 20 September 2010 13:06
Ik heb nu toch al een aantal mails aan budgethouders in mijn omgeving gestuurd. Ik doe echt moeite om een nette, maar toch vlotte mail te sturen, maar men doet niet eens de moeite om ook maar iets terug te sturen. Eigenlijk vind ik dat wel heel erg raar, want zij vragen iemand (gratis) en ik moet wel betalen om te reageren. Het is maar een kleine moeite om even een kort berichtje terug te sturen als je voorzien bent o.i.d. toch?
Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen en dit raar vinden of ligt het aan mij? :?
Geplaatst: maandag 20 September 2010 14:09
Hier is in het verleden veelvuldig over geklaagd dit zonder resultaat.
Voor mijzelf betekend dit dat ik niet meer op advertenties reageer, mijn eigen advertentie blijft staan dus event. hulpvragers kunnen mij vinden. Ik vind dit wel wat onsympatiek overkomen maar aan de andere kant kunnen de kosten nogal oplopen.
Jolanda
Bernadette Geplaatst: maandag 20 September 2010 14:56
Hallo,

Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen met zorgverleners. Zelf ben ik zorgverleenster, maar zoek uitbreiding van hulp voor mijn vader.
Moet betalen om te kunnen reageren, maar er zijn zorgverleners die niet het fatsoen nemen om even te antwoorden. Het is niet erg als je op zoek bent naar werk en de aangeboden functie bevalt je niet. Maar het is toch een kleine moeite om even te mailen, dat je er niet op in wilt of kunt gaan. Dat de reactie niet ontvangen zou zijn is onzin, daar PGB zorg na een aantal dagen een herinnering stuurt. Ik vind dit geen reclame voor deze mensen die zich hulpverlener noemen, ook staan er heel veel hulpverleners op de site die allang iets anders doen b.v. studenten. De lijst van zorgaanbieders zou eigenlijk om de zoveel tijd herzien moeten worden.

mvg

Bernadette
Geplaatst: maandag 20 September 2010 15:38
1. afgelopen zaterdag heb ik tevergeefs gewacht op een sollicitante zorgverleenster,
ook geen bericht van afzegging gekregen of ze bijv ziek was geworden,
heb ik 2 uren vergeefs gewacht thuis...

2. in Groningen staan maar liefst 850 aanbieders, veel studentes...
die blijven maar in de lijst staan,....dan reageer ik op iemand
en vraag ik om info,
en dan krijg ik geen antwoord of een bericht van Geen Interesse....

Als die grote lijst van aanbieders niet opgeschoont word in Groningen
stop ik ermee, je kan uren bezig zijn als zorgzoeker om die
850 profielen door te worstelen want je kan bijv. niet op leeftijd sorteren.
Yvonne Geplaatst: maandag 20 September 2010 16:59
Dat is dus de keerzijde; zorgverleners die niet reageren... Eigenlijk zou er iets moeten zijn waar je kunt aangeven dat iemand niet reageert of op komt dagen, en dat zo iemand na drie keer een aantekening bij de advertentie krijgt. Dit moet dat gelden voor zorgverleners en zorgvragers natuurlijk... Ik vind het namelijk best wel frustrerend eigenlijk. Ik wil overigens ook wel in de provincie Groningen werken, mits het een beetje aan de noord-westkant is. Dat is voor mij ook prima te doen of een heel dagdeel/dagdelen in de stad Groningen is ook nog wel te doen, voor een uurtje is het te ver, maar voor een aantal uren is het wel te doen.
Geplaatst: maandag 20 September 2010 23:09
Ook ik ben naar een lange tijd weg te zijn geweest weer op zoek gegaan. Afgelopen periode heb ik er 4 aangeschreven maar helaas niets van vernomen. Ook ik kom wederom mensen tegen die ik al eerder heb aangeschreven en die geen moeite hebben genomen om mij te berichten. Kortom de lijst zorgverlener en aanbieders wordt niet bijgehouden terwijl je wel moet betalen.
Daarom kwam ik dus hier niet meer en het is helaas nog steeds zo.
Gast Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 12:10
Beste ZoekPgbZorgers,

De responseratio tussen zorgaanbieders en zorgvragers is een continu punt van aandacht.
Het komt nogal eens voor dat een zorgaanbieder of zorgvrager niet op een bericht reageert.

Om het resultaat van ZoekPgbZorg zo hoog mogelijk te houden worden er diverse maatregelen genomen:

* Drie dagen na het versturen van het bericht ontvangt de ontvanger van het bericht een herinnering om te reageren.
* Zeven dagen na het versturen van het bericht ontvangt de ontvanger van het bericht nogmaals een herinnering om te reageren.
* Ontvangers kunnen met een klik op de link direct inloggen en een reactie sturen.
* Ontvangers kunnen met een klik op een link in de e-mail aangeven dat ze geen interesse hebben.
* Zorgaanbieders die binnen 14 dagen op meer dan 2 berichten niet hebben gereageerd worden onzichtbaar in de zoekmachine.
Als ze weer inloggen worden ze weer zichtbaar.
* Pgb-houders worden na twee maanden onzichtbaar gemaakt en worden pas weer zichtbaar als ze weer inloggen.

Desalniettemin kan het voorkomen dat men actief is, terwijl men al voorzien is.
Wij vinden dit vervelend om te horen en zijn continu bezig om te zorgen dat de kwaliteit en de actualiteit van profielen op ZoekPgbZorg verbeterd wordt.

Het ZoekPgbZorg Team
Yvonne Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 13:21
Dineke: Fijn te horen dat jullie er zoveel aan doen, jammer dat het dus toch best vaak voorkomt dat dat alles niet mag baten. Dan zou ik het persoonlijk niet erg vinden als er wat een zwaardere maatregel genomen zou worden eigenlijk, hoewel ik ook vind dat iemand gerust weer een tweede kans mag verdienen en op een bepaald punt weer met een schone lei mag beginnen, maar kan dit dan niet pas na een half jaar o.i.d.? :)
Carole Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 20:47
Ook ik vind het jammer dat in mijn geval budget houders niet de moeite nemen als ze al voorzien zijn of geen interesse hebben. Ik vang kleinschalig kinderen op en biedt begeleiding maar juist omdat het kleinschalig is, is het handig als ik weet dat iemand niet komt.

Wat een oplossing zou kunnen zijn weet ik niet. Maar een beetje meer respect naar elkaar zou niemand misstaan.
Matthijs Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 22:20
* Zorgaanbieders die binnen 14 dagen op meer dan 2 berichten niet hebben gereageerd worden onzichtbaar in de zoekmachine.
Als ze weer inloggen worden ze weer zichtbaar.

Dat is een prima maatregel, maar persoonlijk denk ik toch dat hij niet werkt. Als zorgverlener krijg je namelijk niet zo heel vaak meerdere berichten in zo'n korte periode als 14 dagen. Ik zou die 14 dagen dus flink verruimen naar bijvoorbeeld 42 dagen. Ook lijkt het mij nuttig als zo iemand bij het opnieuw inloggen actief een stap moet zetten om het profiel weer online te krijgen. Bijvoorbeeld een keuze scherm met de tekst "Uw advertentie is momenteel onzichtbaar" en uitleg waarom. Vervolgens de knoppen "Doorgaan" en "Advertentie opnieuw activeren". Wat mij betreft zou dit al na één bericht niet binnen een week beantwoorden mogen gebeuren trouwens. Dan moet je daarnaast wel ook de optie hebben om een autoreply in te stellen wanneer je op vakantie gaat.
Geplaatst: woensdag 22 September 2010 00:43
beheerder nationalehulpgids zegt :

Zorgaanbieders die binnen 14 dagen op meer dan 2 berichten niet hebben gereageerd worden onzichtbaar in de zoekmachine.

Als ze weer inloggen worden ze weer zichtbaar........

tja, dus bijvoorbeeld die tientallen studenten in Groningen loggen weer even in,
kijken wrs even van wie het bericht afkomstig is, en vervolgens reageren ze niet
maar blijven wel weer zichtbaar op de site staan....dat is dus geen effectieve maatregel !
Dergelijke profielen zouden helemaal onzichtbaar moeten worden, dat bespaart mij veel tijd en ergernis bij het tevergeefs reageren op dergelijke profielen !

@ mwolthers
Ik vind dat een heel goed idee van je,nu wordt de advertentie, zonder enige
moeite, weer online gezet na inloggen.

Bijvoorbeeld een keuze scherm met de tekst "Uw advertentie is momenteel onzichtbaar" en uitleg waarom. Vervolgens de knoppen "Doorgaan" en "Advertentie opnieuw activeren". Wat mij betreft zou dit al na één bericht niet binnen een week beantwoorden mogen gebeuren trouwens. Dan moet je daarnaast wel ook de optie hebben om een autoreply in te stellen wanneer je op vakantie gaat.
Anne Geplaatst: woensdag 22 September 2010 23:56
Ik ken beide kanten! Ik ben zowel zorgaanbieder als ook zorgvrager. Ik ben op beide gebieden afgelopen tijd actief geweest op deze site en heb ook van beide kanten slechte ervaringen! Ik heb ongeveer 10 zorgaanbieders een bericht gestuurd, daarvan heeft er 1!!! gereageerd. Op mijn advertentie hebben meerdere mensen gereageerd en ik heb hen allen (helaas niet binnen drie dagen door omstandigheden en een steeds crashende computer) bericht teruggestuurd, juist omdat ik ook weet hoe het is om een betaald bericht naar iemand te sturen en dan niks terug te horen!
Inmiddels ben ik (weer) door mijn betaalde berichten heen als zorgverlener en heb ik besloten om niet meer op advertenties van zorgvragers te reageren! Op de laatste 5 betaalde berichten heb ik welgeteld 1 reactie gekregen en ook die heeft niets opgeleverd, zorgvrager was al lang voorzien! Tja dan houdt het een beetje op voor mij. Doordat ik zelf chronisch ziek ben kan ik niet fulltime werken en heb ik een inkomen rond bijstandsniveau. Niet de financiele middelen dus om geld te blijven pompen in een niets opleverend bodemloos gat! Ik hoop maar dat de zorgvrager die écht geinteresseerd is de weg naar mijn profiel kan vinden.
Gast Geplaatst: donderdag 23 September 2010 13:18
Beste ZoekPgbZorgers,

We begrijpen jullie opmerkingen en hebben goed geluisterd naar alle adviezen.
Ons doel is altijd om de website en dus het percentage reacties van onze leden te verbeteren. Dit is iets waar we aanhoudend mee bezig zijn, en met jullie tips kunnen we dit verder verbeteren.

Helaas blijft het mensenwerk. We doen er alles aan om mensen te laten reageren en om de advertenties actueel te houden door diverse maatregelen te nemen.

Binnenkort zullen we weer wat aanpassingen doorvoeren, we houden jullie op de hoogte.

Het ZoekPgbZorgTeam
Dik Geplaatst: donderdag 23 September 2010 14:03
Ik heb mezelf aangemeld als zorgverlener in groningen, weliswaar met de gratis advertentie, maar ze zetten er niet bij, dat je in het verdere traject moet betalen voor een reactie op een hulpvraag. Ik wil evt. wel via de bank een machtiging afgeven, maar dan moet je internetbankieren hebben, en daar beschik ik niet over, dus loopt het spoor gewoon dood. Dus de toegankelijkheid van deze manier van werven is geheel niet plausibel, benevens dat het onvriendelijk overkomt, laat je veel mensen in de kou staan op deze manier. Allemaal erg vervelend.......... gelukkig ben ik ook via een gerenomeerd PGB-bureau te vinden in Winsum. Ik zoek ook leeftijdsgericht tussen de 5 en 25 jaar, maar goed wie weet...... Ik denk dat ik mijn profiel hier ga stopzetten, want het is best teleurstellend op deze wijze.

Suc6 met alles, vr. groet, Dik Hummelman
Gast Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 13:14
Beste Dik,

We begrijpen dat het niet altijd even duidelijk is.
Om een machtiging af te geven voor de betaling, is het niet nodig om over internetbankieren te beschikken.
Je hoeft alleen de gegevens in je account op ZoekPgbZorg in te vullen en akkoord te gaan met de incasso.

Met vriendelijke groet,
Het ZoekPgbZorg Team
Richard Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 22:28
Hallo Yvonne.
Ja jammer...zeker als je gemotiveerd bent en je wilt werken.
Helaas ben je afhankelijk van de willekeur van mensen. Mij is het ook een paar keer overkomen maar ik bedenk dan maar dat als deze mensen al niet reageren op advertenties hoe zouden zij dan zijn als baas? :twisted:
Zet hem op en hou vol.
groet, Ries
Yvonne Geplaatst: zaterdag 25 September 2010 16:46
@Richard:
Je heb helemaal gelijk en ik hou ook zeker vol hoor! Bedankt voor de bemoedigende woorden! ;)
Marijke Geplaatst: zondag 26 September 2010 12:45
Hoi Yvonne en alle anderen die over dit onderwerp aan het mailen zijn geslagen,

Ook ik loop tegen de muur van niet reagerende hulpvragers aan.
En ja, wij betalen er behoorlijk wat geld voor en zijn meestal zelfstandig operende PGB zorgverleners met krappe beurs.
Ik stel voor dat de reacties weer gratis zijn totdat nationalehulpgids haar zaakjes rond deze problemathiek effectief op orde heeft.
Op die manier lopen we niet allemaal weg bij deze site met de kans zowel budgethouders die echt hulp vragen en zorgverleners die echt werk zoeken te duperen.
Deze servicesite kan ook van ons leren als wij input blijven geven. Nu lijkt het wel of er wel verdiend wordt maar niet voldoende effectief wordt geinvesteerd in verbeteringen.

Het klinkt kritisch en hard maar ik word er gek van dat ik betaalde reacties stuur en gewoon niets terug hoor terwijl ik echt werk zoek.

Dus PGBZOEKZORG.NL, voel je uitgedaagd en uitgenodigd om te reageren en maak de reacties weer gratis.

Groet Mijke
Geplaatst: zondag 26 September 2010 14:55
Helemaal met Marijke eens, zoals het nu gaat denk ik dat de zoekfunctie door hulpaanbieders veel minder wordt gebruikt en dat is jammer.
Jolanda
Matthijs Geplaatst: zondag 26 September 2010 21:59
Beste Dineke,

Ik wil je graag complimenteren met hoe je als vertegenwoordiger van het team telkens verantwoording geeft over het beleid dat er gevoerd wordt. Je uitleg is helder, je toon vriendelijk en je laat je niet van de wijs brengen door stevige kritiek. Het is ook fijn om te merken dat het zin heeft om suggesties te doen.

Ik ben benieuwd naar de aanstaande vernieuwingen!

Groet,
Matthijs
Johanna Geplaatst: woensdag 03 November 2010 12:14
Ik lees hier dat veel mensen last hebben dat de zorgaanbieder niet reageert op een bericht dat gestuurd is.

Zelf heb ik het andersom, ik reageer op zorgvragers en krijg daarop geen reactie, wat ik ook erg jammer vind, want netzoals jullie het prettig vinden dat een zorgaanbieder even laat weten of er nog plek is zo is het andersom ook prettig te weten of de advertentie van de zorgvrager nog actueel is.

Maar waar ik ook tegenaan loop is dat ik als zorgaanbieder berichten krijg van andere zorgaanbieders die mij zorg willen bieden.
Dus wat ook heel vervelend is is dat de mensen de advertentie niet goed lezen want ik heb er duidelijk instaan dat ik zorg bied en niet dat ik zorg vraag.

Je kunt heel lang zoeken naar een zorgvrager of zorgaanbieder maar volgens mij zijn er van beide kanten maar weinig mensen die reageren op een bericht.
Sander Geplaatst: donderdag 06 Januari 2011 11:42
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als zorgaanbieder hier hele andere ervaringen mee heb.

Ik ben al vanaf het begin van deze site hier actief en heb altijd terug gereageerd als ik een mail van een pgb houder kreeg. Daarnaast heb ik op een uitzondering na altijd een reactie terug gekregen van de PGB houder wanneer ik een mail stuurde.
Coby Geplaatst: donderdag 06 Januari 2011 18:34
Hallo Yvonne,
Ik ben het helemaal met je eens.
Niet een bedankje zo vlieg je door je berichten geld :( .
Succes
Pim Geplaatst: donderdag 06 Januari 2011 19:38
Hoewel ik heel begrijpelijk vind dat veel zorgaanbieders het niet prettig ervaren dat er geen reactie terug komt vanuit zorgvragers, wil ik wederom wel aanmerken dat de kosten per bericht dusdanig laag zijn dat u dit echt als een kleine investering moet aanmerken om straks een langdurig inkomen te kunnen genieten.

Het is helemaal niet ongebruikelijk om vele honderden euro's te investeren in een gedegen marketingstrategie en daar uiteindelijk slechts 1 klant aan over te houden. Als deze klant bij toeval een klant is die veel uren nodig heeft dan is dat op langere termijn zeker de investering waard geweest.
Het is dus net hoe u er tegenaan kijkt.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Kelly Geplaatst: zaterdag 08 Januari 2011 00:44
Ik moet zeggen dat ik niet op de hoogte was van het feit dat, als ik een hulpvraag van een PGB houder ontvang, ik geld moet betalen om daar vervolgens op te kunnen reageren. Zelf heb ik enkele malen gereageerd op de advertentie van een PGB houder, en kreeg ik al snel ' geen belangstelling ' als reactie terug. Wel een reactie dus, maar alsnog jammer dat het zo'n onpersoonlijke reactie is waaruit ik niet kan afleiden waarom ik niet geschikt geacht wordt. Ook heeft het mij weer een paar euro gekost. Ik denk dat ik mijn tegoed opmaak en mijn profiel daarna zal verwijderen. Ik vind mijn cliënten toch liever via een bureau.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.