frustratie!!!
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 23 September 2010 13:48
Ik moet even mopperen. Dagelijks wordt ik gebeld met hulpvragen van mensen die onder de crisishulp zouden moeten vallen. Helaas is hiervoor als particulier geen vergoeding voor te krijgen dus alle werk voor deze cliënten is gratis of je brengt ze ook nog financiële problemen. Tegen beter weten in verwijs in deze mensen naar de reguliere instellingen, geef ze de juiste telnrs. en de juiste afdelingen om naar te vragen en als laatste leg ik uit waarom ik ze doorverwijs en vraag om terug te bellen als ze niet geholpen worden. Net weer een cliënt neergelegd en ik maak me zorgen of deze meneer mij opnieuw zal bellen als hij niet geholpen wordt. Maar vandaag ga ik pas boodschappen doen als mijn man de telefoondienst kan overnemen, geen antwoordapparaat vandaag en morgen. Zal de politiek ooit begrijpen wat zij aanricht met al hun bezuinigingen in de zorg? Vandaag ben ik moedeloos, morgen ga ik er gewoon maar weer tegenaan. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 23 September 2010 20:31
Deze reactie is bij nader inzien geschrapt. |
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 08:44
Deze fout ligt niet bij mij/ons. Wij staan geregisteerd als maatschappelijkwerk. Het bedrijf is van mijn man hij maatschappelijkwerker en systeemtherapeut, ik doe begeleiding omdat ik veel goedkoper ben. Het algemeen maatschappelijkwerk staat geregistreerd onder een bedrijfsnaam en is dus voor niet ingewijden onvindbaar. Huisartsen, politie en andere verwijzers adviseren maatschappelijkwerk en geen specifiek bedrijf dus vindt men alleen ons. Wij hebben dit veelvuldig aangegeven en gevraagd of zij een extra melding is het telefoonboek-online willen doen maar dit weigeren zij. Jolanda |
|
Taco |
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 09:20
Contactgegevens veranderen dan maar? Het is best pittig om hier dagelijks mee geconfronteerd te worden en dan ook nog door te (moeten) gaan verwijzen... lijkt me zo. |
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 12:35
Als wij de gegevens veranderen worden wij ook onvindbaar. Wij zijn geregisteerd onder wat we bieden: maatschappelijkwerk en systeemtherapie. Dus toch maar blijven doorverwijzen tot het amw zijn zoekcriteria bijwerkt. En meestal is het niet erg maar ingeval van een crisiscliënt zoals gisteren doet het mij zeer en ben ik bang dat de hulpvrager de moed verliest als er steeds verder verwezen moet worden. Wel zijn we bezig met een samenwerking met een ggz praktijk als dat lukt kunnen we crisis via hun rechtstreeks in het circuit krijgen. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 12:38
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 15:40
Dat is niet wat ik zeg. Mensen worden doorverwezen ( terecht) naar het maatschappelijkwerk. Als zij dan thuis gekomen hier naar gaan zoeken vinden ze alleen ons. Dus er is geen andere fout dan dat het amw naast de zoektermen die ze nu al gebruiken ook maatschappelijkwerk zou moeten aan geven. En juridische stappen is wel wat drastisch we willen graag onze rechtsbijstandsverzekering betaalbaar houden. En als ik alles op een rijtje zit is wat er gebeurd ook een teken dat wij in ieder geval wel vindbaar zijn. Het spijtige is alleen dat je mensen in nood op financiële gronden niet kan helpen en soms wordt mij dat teveel, zoals vermoedelijk nog veel meer particuliere hulpverleners. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 24 September 2010 21:44
Geplaatst: woensdag 13 Oktober 2010 11:44
Het heeft even geduurd voor ik weer reageerde. Hoe "zakelijk"je, je bedrijf wilt houden ligt aan je eigen visie op hulpverlening. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen mensen uit te sluiten. De recent geprivatiseerde hulpverleningsstaat laat nog al wat gaten vallen in hun aanbod waardoor voor veel mensen hulpverlening onbereikbaar wordt. Voorbeeld: De cliënt waar ik het eerder over had heeft ( gelukkig) terug gebeld dus zijn wij in de telefoon geklommen. Eerst de algemene crisisdienst. Deze belde terug, de woorden van deze mw. waren letterlijk:"Ik heb het te druk maar van mijn baas moest ik u bellen, zou u zo vriendelijk willen zijn dit gesprek te beëindigen." Dit is helaas eerder regel dan uitzondering. Hoe kan ik die het welzijn van mensen hoog heb dit laten gebeuren? Wij allen hebben onze mond vol over het afbrokkelen van de verzorgingsstaat. Heb je kritiek dan moet je bereid zijn de handen uit de mouwen te steken. Dit voorbeeld heeft mij 2 dagen tijd gekost ( samen met een aantal geweldige colega's) en telefoonkosten maar nu is er een bed en een aanbod van het opvanghuis om de hulpverlening op te zetten. Deze cliënt heeft nu weer alle kansen op een zelfstandig leven in de toekomst. Mensen hun leven weer terug geven en een toekomst bieden is de reden voor mij om hulpverlener te zijn! Wat niet wil zeggen dat ik mij niet vrezelijk druk maak over die............ die zorgen zo min mogelijk werk te hoeven doen voor zoveel mogelijk salaris zonder mededogen voor hun cliënten. Een mogelijke aanrader hierover is de Tegenlicht uitzending: Het testament van Tony Judt. Over de veranderende waarden m.b.t. de verzorgingsstaat, nog te vinden onder uitzending gemist. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 13 Oktober 2010 17:13
Geplaatst: woensdag 13 Oktober 2010 21:44
Overigens heb ik geen enkele wens om 16 jaar terug te gaan in de tijd, wel ruim 30 jaar. Toen werkten ervaringsdeskundigen en proffesionals samen in de belangenbehartiging van gehandicapten en chronisch zieken, gelijkwaardig en elkaar aanvullend. Ook toen was het niet perfect maar er was een open dialoog op basis van een zelfde overtuiging: Goede zorg voor iedereen ongeacht opleiding en inkomen. De tijd waarin het beleid van de overheid gericht was op het vermijden van achterstanden a.g.v. chronisch ziekte of handicap. Een toegangkelijke maatschappij voor iedereen. En over de waarde van het pgb. Ik werkte al toen het nog maar een idee was en wij stonden te juichen. In oorsprong ging het erom dat de cliënt centraal kwam te staan, keuzevrijheid voor iedereen! Geweldig! Helaas is het goede van het pgb gecombineerd met een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Dit vraagt van ons allen aan beide kanten van de lijn zorgvuldigheid en betrokkenheid zodat onze zorg niet te veel gaat lijden onder bezuinigingen. Jolanda |
|
Jeroen |
Geplaatst: woensdag 13 Oktober 2010 22:05
Ter info http://player.omroep.nl/?aflID=11533181 |
Pim |
Geplaatst: donderdag 14 Oktober 2010 20:14
Ik merk dat de discussie slechts verzand in een welles nietes spelletje en heb daar geen behoefte aan. Het is uw goed recht uw mening te hebben en uw verhaal te doen, ik zal mij verder onthouden van commentaar. Het was geenszins in welke vorm dan ook bedoeld als kritiek. Vanwege de vindbaarheid via zoekmachines verwijder ik ook mijn eigen en bedrijfsnaam zover dat kan. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk