netwerken
Auteur | Bericht |
---|---|
Dominique |
Geplaatst: zaterdag 25 September 2010 16:50
hallo, Ik ben onlangs begonnen met mijn eigen onderneming, waarbij ik pedagogische hulp met en zonder paarden aan biedt. Nu heb ik veel gelezen en al veel op de rails, maar ik merk dat ik graag wat meer zou willen netwerken met mensen die hetzelfde doen als ik, gewoon, om te sparren over zaken, gezellig te kletsen, samen na denken over dingen en misschien af en toe de samenwerking op te kunnen zoeken, ofwel een stuk intervisie te kunnen vinden. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn, die full-time bezig zijn met PGB werk en ook de behoefte voelen om af en toe eens samen te komen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! Groet, Dominique |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 26 September 2010 22:10
Hallo Dominique, Ja, die behoefte heb ik wel eens. Ik bied net als jij ook begeleiding zonder paarden en daarnaast begeleiding met kajaks (en nog wat andere hulpmiddelen). Het middel is niet zo belangrijk denk ik, je houding en inzet des te meer. Niet full-time, maar ca. 25 uur per week. Ik zie dat je in Bleiswijk woont. Niet echt naast de deur voor mij (in de buurt van Abcoude) maar als er een groepje zou ontstaan van een paar mensen om bijvoorbeeld eens per maand in Woerden ofzo elkaar te ontmoeten zou ik dat best zien zitten. Groet, Matthijs |
Pim |
Geplaatst: maandag 27 September 2010 11:02
Toevallig ligt Boskoop ook ongeveer in het midden. (hint hint :wink: ) Ik werk geheel paardloos (kan niet eens paardrijden) maar sta op zich wel heel erg open om collega ondernemers die begeleiding geven aan kinderen (en volwassenen) met ASS te ontmoeten en van elkaar te leren. Intervisie is ook al iets waar ik langere tijd naar op zoek ben. Dominique, klopt het dat u geen website heeft op dit moment? Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Dominique |
Geplaatst: maandag 27 September 2010 19:19
Hallo, ligt inderdaad ook in de buurt, wat fijn dat er meer mensen zijn die hier interesse in hebben, en inderdaad, het ging mij niet om de samenwerking met paarden, van daaruit heb ik nog contacten met oud klasgenoten. Nog even afwachten of er nog meer geïnteresseerden zijn? En anders lijkt het mij in ieder geval leuk om kennis te maken en dan te kijken hoe dit ons allen bevalt! Wat betreft mijn website; deze is in de maak, ik heb vandaag overleg gehad met een design bureau. Zoals ik al schreef, ik ben onlangs gestart en dan ben je toch even afhankelijk van de financiële stroom.. Ik ben benieuwd of er meer reacties komen, en anders, zullen we einde van de week even contacten? groet, Dominique |
Matthijs |
Geplaatst: dinsdag 28 September 2010 00:12
Lijkt me goed Dominique! En Pim: het lijkt me leuk om jou ook te leren kennen, zeker na zoveel van je gelezen te hebben. Overigens een tip: probeer niet teveel afhankelijk te worden van allerlei bureautjes die diensten aan jou leveren ter ondersteuning van je bedrijf. Neem ook weer niet teveel een voorbeeld aan mij want ik ben zo eigenwijs dat ik helemaal niets uitbesteed (zelfs het drukken van mijn zelf ontworpen brochures doe ik nog zelf) maar zoiets als het ontwerpen van een website kost veel geld. En zeg nu zelf: ziet mijn website (die je vast wel gaat weten te vinden; mijn eenmanszaak heet Zorg voor Geluk) er zo slecht uit? |
Annet |
Geplaatst: donderdag 30 September 2010 13:11
Hallo, Ik organiseer een paar keer per jaar intervisie rondom een cliënt waar nu een team op staat van 8 mensen. Dat iserg zinvol om de zorg goed af te stemmen. Ook is het een goed netwerk. We vragen elkaar als er meer zorg nodig is bij een cliënt, omdat we elkaar goed kennen. Nu ben ik echter meer werkzaam op het gebied van begeleiding. Daar werk je meestal niet samen met collega-zzp'ers. Veel uitbreiding van begeleiding zal er vaak ook niet zijn. M.a.w.: netwerken tussen zzp 'ers begeleiding levert m.i. niet zoveel werk op. Ik werk ook full-time en heb momenteel geen tijd voor nieuwe cliënten. Toch lijkt het me wel erg leuk om een van gedachten te wisselen met elkaar en dan Pim en Matthijs ook eens te ontmoeten. Ik woon in Driebergen. 1 x Per maand is voor mij teveel. Maar 1 x kennismaken en daarna zien of er nog een vervolg komt lijkt me leuk. Ik woon in Driebergen. Groetjes, Annet |
Zorgbureau Aanbieder BV |
Geplaatst: donderdag 30 September 2010 21:22
eens per 3 maanden zou ik ook wel bij elkaar willen komen om te kijken wat we van elkaar kunnen leren en zaken te bespreken waar ik/ we tegenaan loop Vindt het dan ook niet zo erg om een keer een eind te moeten reizen |
Dominique |
Geplaatst: donderdag 30 September 2010 22:14
Top, deze reacties! Zal ik dit weekend een voorstel plek en data doen, om te zien wie wil en kan aanschuiven? Dan kunnen we aan het eind van die bespreking afspreken hoe frequent we dit zouden kunnen doen! Wordt vervolgd! |
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 01 Oktober 2010 00:23
Tof dat er zoveel mensen enthousiast zijn! Annet: Wij kennen elkaar al. Toen ik nog in Driebergen woonde hebben wij elkaar wel eens aan de telefoon gehad. Gezien waar mensen vandaan komen lijkt het me niet gek om richting Utrecht te gaan zoeken. Ik ben redelijk bekend in Utrecht e.o. dus als je tips nodig hebt laat maar weten! |
Anne |
Geplaatst: vrijdag 01 Oktober 2010 22:30
Hoewel ik al in een intervisiegroepje meedraai, lijkt het mij ook interessant om andere zpp'ers te ontmoeten en samen eens van gedachten te wisselen. Eén restrictie geldt wel voor mij: de locatie waar de ontmoeting plaatsvindt moet rolstoeltoegankelijk zijn, daar ik rolstoelgebonden ben. Dus als daaraan voldaan kan worden: count me in! |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 02 Oktober 2010 11:50
Beste Collegae, Ik heb even rondgekeken en waarschijnlijk is de meest gunstige optie bij AC restaurant De Meern, Meerndijk 59, 3454 HP De Meern. Deze is volledig rolstoeltoegankelijk, zeer goed bereikbaar met de auto (direct langs A12, afrit 15), alsmede met bus 180 van Utrecht CS (halte Reyerscop) en Gouda CS, de kosten voor een vergaderzaal zijn zeer beperkt en inclusief koffie en thee en een flipover. Opties: Maandag 11 oktober 9 - 12 uur Donderdag 14 oktober 9 - 12 uur Vrijdag 15 oktober 9 - 12 uur Laat mij even zo snel mogelijk weten per mail wat het beste uitkomt. Er is maximaal ruimte voor 10 personen. Groet, Pim van der Most MostCare |
Tineke |
Geplaatst: zondag 03 Oktober 2010 23:24
Hallo allemaal, Ik wil mij ook graag aansluiten. Ik kan alleen donderdag 14 oktober. Ik zal tijdelijk mijn profiel op zichtbaar zetten, voor meer info over mij. Ik hoop dat het lukt. mvrgr. Tineke |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 03 Oktober 2010 23:39
Goed voorstel! De locatie klinkt niet heel spannend, maar is goed bereikbaar dus lijkt me prima. Ook de voorwaarden klinken goed. De tijden kan ik allemaal (in de ochtenden heb ik maar weinig werk). Voor die donderdag vereist dat iets meer planning dus de andere twee zouden me net iets beter uitkomen, maar dat is zeker geen groot bezwaar. |
Anne |
Geplaatst: dinsdag 05 Oktober 2010 21:05
Ik kan maandag en donderdag. Vrijdag kan ik niet. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 06 Oktober 2010 18:45
Beste Collegae, Aangezien er meerdere mensen opteren voor de donderdag als beste optie, ga ik morgen reserveren voor donderdag 14 oktober 9 - 12 uur. Vriendelijk verzoek verdere aanmeldingen even via de mail te doen inclusief contact gegevens. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Jo |
Geplaatst: vrijdag 08 Oktober 2010 00:59
Hy Pim, Even een berichtje vcan Jozefa. Ik zie dat je bezig bent een netwerk in de beurt op te zetten, daar wil ik me graag aansluiten. Het is lang geleden dat ik op forum was, des te meer dingen hebben wij met elkaar te bespreken. Laat me weten wanneer de ontmoetingsavond is. groetjes Jo |
Annet |
Geplaatst: zaterdag 09 Oktober 2010 20:55
Hallo, Helaas kreeg ik geen bericht als er weer een nieuwe reactie binnenkwam. Daarom komt mijn reactie misschien te laat. Ik kan bijna nooit in de ochtenden. Mijn voorkeur gaat uit naar de avond (di. of do.) vanaf 20.15 uur. Matthijs ik weet dat we elkaar telefonisch gesproken hebben. Maar wel leuk om elkaar in het echt te spreken. Groetjes, Annet |
Pim |
Geplaatst: zondag 10 Oktober 2010 21:55
Er is op dit moment nog ruimte voor 3 personen. Groet, Pim van der Most MostCare |
Matthijs |
Geplaatst: maandag 11 Oktober 2010 00:58
Annet: Zeker leuk om elkaar in het echt te gaan spreken! Maar zoals je ziet zijn datum en tijd al geprikt, en zal het toch echt een ochtend worden. Zelf kan ik juist vooral in de ochtenden; dan zit mijn doelgroep op school! 's Avonds ben ik vaak bezet. Ik heb in ieder geval goede verwachtingen en vind het een erg fijn idee om eens wat mensen te gaan spreken. Wellicht zit er een leuk contact in voor samenwerking want ik ben met diverse activiteiten bezig waarbij een achtervang of tweede begeleider goed van pas kunnen komen. Mijn eigen partner wil ook graag bijspringen en heeft daarvoor ook de competenties, maar toch zou ik, gegeven de keus, voor een professional kiezen. |
Anne |
Geplaatst: woensdag 13 Oktober 2010 23:10
Hoi Pim, Hoe zit het met de kosten? Je schreef dat er wel kosten verbonden waren aan het afhuren van een vergaderzaal. Delen we de kosten dan onderling? (lijkt mij het meest handig) Tot morgen allemaal. N.B: ik weet niet zeker of ik 9.00 uur precies ga halen i.v.m, het feit dat ik eerst moet zorgen dat mijn kinderen op school komen en pas daarna kan vertrekken. En ook afhankelijk van de verkeerssituatie (files). |
Matthijs |
Geplaatst: maandag 01 November 2010 00:23
Laat ik maar even melden dan dat de eerste bijeenkomst een prettig samenzijn was. Naast dat zo'n groepje een platform biedt voor intervisie vind ik het ook erg prettig om van collega's te horen waar ze mee bezig zijn en proef ik bij veel collega's ook wel echt de behoefte aan een samenwerkingsverband. Er staat al een vervolgafspraak gepland. Ik hoop dat ik niet voor mijn beurt spreek als ik zeg dat ik hoop dat meer mensen vanuit de sociaal agogische hoek zich aansluiten en dat we zo een netwerk kunnen opbouwen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk