Logeeropvang/logeerhuis
Auteur | Bericht |
---|---|
Eric |
Geplaatst: maandag 18 Oktober 2010 21:25
Hoi, Ik heb een vraag en wilde deze vraag plaatsen als reactie maar dit lukte mij niet. Vandaar een nieuw topic. Excuses hiervoor. Ik wil een logeeropvang opstarten. Maar ik heb een aantal vragen en ben benieuwd of jullie me hiermee kunnen helpen. 1) Bij mijn eigen werk ben ik BTW vrijgesteld en hoe zit dit met logeerhuis/opvang? 2) Een aansprakelijkheidsverzekering is belangrijk. Maar zijn er nog andere zaken waar ik om moet denken? Gr ED |
Matthijs |
Geplaatst: dinsdag 19 Oktober 2010 19:48
1. Dat is ook vrijgesteld bij mijn weten 2. Ja. Bijvoorbeeld je VAR, promotie, een locatie, werving, medewerkers die de begeleiding op zich nemen, administratie, inhoudelijk programma, brochures, een internetpagina, inschrijving bij de kamer van koophandel, en vast nog wel meer. Mocht je iets meer over je plannen willen vertellen, graag! |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 19 Oktober 2010 22:15
Beste Eric, Zoals Matthijs al aangeeft is de zorg die je verleent vrijgesteld van BTW. Naast een bedrijfsWA moet je ook een rechtsbijstand hebben en is het raadzaam te kijken naar een arbeidsongeschiktheid verzekering. Let wel: bijna iedereen schrikt van de enorme premies die daarvoor moeten worden betaald. Als je echter gaat werken met personeel komen daar een heleboel consequenties om de hoek kijken. Het is daarom raadzaam eerst middels het schrijven van een uitgebreid ondernemingsplan, uitvoeren van grondig marktonderzoek (eventueel door studenten van een opleiding van bijvoorbeeld economie) en het goed verkennen wat voor jou de meest gunstige voorwaarden zijn (zowel locatie, omvang, vormgeving praktisch als ook qua presentatie en aangeboden zorg, specifieke doelgroep, enz.) Belangrijk is dan ook om veel rond te kijken en te vragen hoe anderen dat aanpakken en niet bang te zijn om door te vragen. De meeste ondernemers in de zorg zijn niet zo concurrentie-minded (zien je eerder als collega ondernemer dan als concurrent die zoveel mogelijk weggepest moet worden) en zullen je vaak wel antwoord willen geven op specifieke vragen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Eric |
Geplaatst: woensdag 20 Oktober 2010 11:17
Bedankt voor jullie info. Ik kan er meer over vertellen maar heb nu niet veel tijd. Dit doe ik zo spoedig mogelijk. - Volgens mij moet je ook een soort keurmerk in je bezig hebben. Klopt dit? Dit moet je toch bij de gemeente aanvragen? Gr Eric |
Pim |
Geplaatst: woensdag 20 Oktober 2010 13:24
Beste Eric, Wanneer u een logeeropvang organiseert met uitsluitend inkomsten uit PGB of de eigen financiën van mensen dan is het niet noodzakelijk om een keurmerk te hebben. Als u zorg in natura gaat leveren dan zult u naast een WTZi aanvraag moeten doen ook een HKZ certificering nodig hebben. Beide zijn naast arbeidsintensief om aan te vragen ook niet zonder (flinke) kosten. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Carolien |
Geplaatst: vrijdag 22 Oktober 2010 17:43
het lijkt mij logisch dat je ook een verklaring van goed gedrag aanvraagt , zodat je die kan laten zien als hier om gevraagd wordt. Dit moet bij de gemeente. Zeker als je een logeerhuis wil beginnen , lijkt me dit verstandig :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk