Au Pair betalen uit PGB
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 28 Oktober 2010 19:01
Na de geboorte van onze kleine is mijn vrouw in een zware depressie terechtgekomen met angst en paniekaanvallen. Door sterk verminderde belastbaarheid is haar alleen thuislaten met de kleine geen optie. Via CIZ indicatie hebben we ZIN gekregen echter deze hulp is qu aantal uren onvoldoende, de planning laat te wensen over EN gebrek aan structuur is op dit moment de doodsteek voor het ziektebeeld van mijn vrouw en het wel en wee van ons gezin. Nog net voor instellen wachtlijst PGB omzetting naar PGB aangevraagd, maar jullie raden het al .... AFWIJZING. :x :evil: Kortom papa is bijna fulltime mantelzorger geworden en moet naast moeder en kind ook nog zijn eigen bedrijf runnen en een faillisement zien voor te blijven. Per Juli op eigen kosten een Au pair in huis gehaald aangezien dit de enige mogelijkheid is om alles te kunnen laten draaien. Mantelzorgers zijn inmiddels overbelast geraakt. Gisteren verlenging indicatie aangevraagd bij CIZ in de vorm van een PGB. Wie weet of het mogelijk is ; -onze Au pair hier deels van te betalen en -kan papa straks zonder helemaal gestoord te raken ook redelijk betaald worden vanuit PGB, tenminste als het verzoek gehonoreerd word. Oh klein detail, we hebben inmiddels ons huis in de verkoop gedaan om de maandlasten straks te kunnen drukken. Ik hoor graag van jullie, Frank1967 |
|
Heleen |
Geplaatst: donderdag 28 Oktober 2010 20:26
Als je straks toch een PGB krijgt kun je daarmee inhuren wie je wilt. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg. Het tarief wat je in je advertentie biedt (10- 15 euro)is erg laag. Daarvoor komen alleen familie of goede vrienden. Immers in de meeste gevallen gaat er van dit bruto uurloon minstens 32% af. Je vrouw en kind hebben kwalitatief goed zorg nodig. :D . |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 29 Oktober 2010 11:57
Beste Frank, Wat een enorm dilemma heeft u hier! Het is echt naar om in zo'n situatie te zitten. Het is inderdaad mogelijk om uzelf in te huren voor de zorg voor uw vrouw als u straks PGB krijgt. Via de Sociale VerzekeringsBank ( http://www.svb.nl ) kunt u gratis een contract downloaden en dit netjes en correct verwerken. De SVB kan ook gratis de verloning ter hand nemen. U spreekt zelf een uurloon af en de SVB betaald dan uit nadat zij een ondertekende urenverantwoording hebben ontvangen. Het is aan te raden voor het PGB een aparte rekening te openen. Verder zie ik voor uw situatie zeker mogelijkheden om bij uw gemeente huishoudelijke ondersteuning aan te vragen (waar u ook uw au-pair van zou kunnen betalen, deze regeling heet Wet Maatschappelijke Ondersteuning, kortweg WMO. Vraag de WMO consulent hoe u dat het beste kunt aanpakken en verantwoorden, ook daarvoor kunt u de verloning bij de SVB neerleggen). Uw opmerking over de planning is zeer terecht. Het is waar helaas meer mensen in de zorg mee te maken krijgen en dat meer mensen doet besluiten om liever een PGB aan te vragen. Mocht u nadere informatie willen, kunt u met mij contact opnemen. Via deze website of via andere wegen. Ik ben zelfs bereid om gratis bij u langs te komen om zaken met u te bespreken en in gang te zetten. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Corina |
Geplaatst: woensdag 26 Januari 2011 12:43
In jet verre verleden, toen onze kinderen nog klein waren, hebben wij ook een au-pair in huis gehad. Hiervoor heb ik een overeenkomst van opdracht afgesloten met het au-pair buro, die mij vervolgens nota's stuurde voor de betaling van het 'zakgeld, opleidingsgeld en ziektekostenverzekering' dat je verplicht bent te betalen voor een au-pair. Vervolgens betaalde het au-pair buro deze kosten weer aan de au-pair. Helaas was dit omweggetje nodig omdat je deze kosten niet rechtstreeks uit een PGB kan betalen. Nog wel even een andere opmerking; afhankelijk van het land waaruit je de au-pair betrekt, krijg je te maken met vergunningen e.d. en moet je jezelf ook garant stellen voor een behoorlijk bedrag, mocht de au-pair in kwestie problemen/onkosten veroorzaken voor de Nederlandse staat. Voor ons was, ondanks bovenstaande, de au-pair echt een gouden greep. We hebben ruim 1 jaar met veel plezier gebruik kunnen maken van de diensten van onze lieve au-pair. Heel veel succes en sterkte met de hele situatie. |
Seniorcura B.V |
Geplaatst: vrijdag 18 Februari 2011 18:14
Dag Frank, Ik kan jou helpen met een inwonende verzorgster uit Portugal die engels spreken en die wel uit PGB kan betalen. Groeten, Leuza |
Seniorcura B.V |
Geplaatst: vrijdag 18 Februari 2011 18:15
Ben ik weer, Vergeten: Portugal hoort bij de EU en kunnen gewoon hier werken,geen geduld met verguningen en zo.En kan ook met ZN betalen via mijn bedrijf. Leuza |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk