1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

De startfase

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zondag 31 Oktober 2010 16:09
Hallo allemaal,

Ik heb de gehele site en forum doorgenomen maar er zijn mij nog een aantal zaken niet duidelijk en gaat vooral over de beginfase.
Stel: Ik zie een aantal geschikte pgb-houders waar ik zorg kan bieden.
Waar begin je dan? Je neemt ,neem ik aan ,contact met ze op en maakt een afspraak. En dan? hoe snel kan je starten?
En wie is er verantwoordelijk voor de zorgovereenkomsten?
Hoe kom ik aan mijn salaris?
kan je als zorgaanbieder ook aanmelden bij het svb voor salaris of doet alleen de pgb houder dit?

De rest is eigenlijk geheel duidelijk.
Alvast bedankt voor de reacties
groeten, Jill
Matthijs Geplaatst: zondag 31 Oktober 2010 18:38
Hoi Jill,

Had je ook bovenaan de site op "Werken via PGB" geklikt? Onder 'belastingen' staat uitgelegd wat de drie verschillende manieren van werken via het PGB zijn. Als je je iets meer (ook buiten deze site om) verdiept in deze manieren van werken vind je al snel het antwoord op de meeste vragen die je stelt.

Wanneer je begint bepaal je zelf. In overleg met de budgethouder natuurlijk.

Jij bent als zorgverlener verantwoordelijk voor de zorgovereenkomst. Het opstellen daarvan is geen wettelijk vereiste volgens mij maar wel zeer sterk aan te bevelen. Je kan overigens prima gebruik maken van de modelovereenkomsten van de SVB (heb je zo gevonden op internet).

Salaris krijg je alleen in loondienst; dat wordt door de budgethouder gewoon op je rekening gestort. Jouw gegevens komen in de zorgovereenkomst dus ook je bankrekeningnummer. Als je freelancer (ik zeg liever zelfstandig ondernemer omdat er over de term freelancer nog wel eens misverstanden bestaan) bent moet je facturen versturen. Binnen de driedagenregeling houd je je uren bij en geef je die door aan de budgethouder op een door jou ondertekend urenbriefje.

Aanmelden bij de SVB weet ik niet. Ik heb nooit zaken gedaan met die club. Maar dat kan je vast vinden op hun website. En anders bel je ze eens?
Jill Geplaatst: maandag 01 November 2010 15:04
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op de site ook gekeken maar daar was het mij niet duidelijk geworden wie verantwoordelijk is voor het overeenkomst. Nu is mij weer meer duidelijk.

Groeten,

Jill
Geplaatst: dinsdag 02 November 2010 10:10
Een overeenkomst is minstens zo belangrijk voor de budgethouder:
Zonder overeenkomst kan de budgethouder de uitgaven niet behoorlijk verantwoorden met als gevolg, dat het betaalde loon niet geaccepteerd wordt als rechtmatige betaling uit het PGB. Gevolg: budgethouder moet PGB terugbetalen en U bent een cliënt kwijt.
Verder werkt de SVB in opdracht van de budgethouder en niet voor de hulpverlener. M.a.w.: Alles loopt via de budgethouder

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.