Vergoeding mailcontact
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 02 November 2010 15:10
Ik heb als zorgvrager een viertal begeleiders in dienst die met elkaar mij begeleiden. We hebben bijv in een "teamoverleg"een begeleidingsplan en crisisplan gemaakt. Nu is er in de tijd dat het minder met mij gaat mailcontact met elkaar om af te stemmen. Iedere zorgverlener meldt z.n. bijzonderheden en hoe het gaat met mij.Zo nodig is er ook (kort) telefonisch overleg hoe te handelen. Nu zijn er grote verschillen in de vergoeding die hiervoor gevraagd wordt. Is mailverkeer bij de uurprijs van een freelancer? Hoeveel tijd reken je voor het lezen van een mail van 5 regels? Hoeveel tijd reken je voor een mail ter leesbevestiging? Ik ben op zoek naar een faire vergoeding, Wie heeft hier visie op? |
|
Geplaatst: woensdag 03 November 2010 12:36
Hallo Marga, Voor mij als zorgaanbieder is het een herkenbaar probleem; breng je tussentijdse telefoongesprekken in rekening en als je iets uitzoekt of via de mail afhandelt. Wat mij een geschikte oplossing lijkt is dat je met de 4 hulpverleners een standaardvergoeding hiervoor afspreekt, in de vorm van een maandbedrag of juist een vast aantal uren die ze hiervoor bij jou mogen declareren, de ene maand zullen ze meer tijd eraan kwijt zijn dan andere, maar als ze weten wat het bedrag is wat ertegenover staat schept dat aan beide kanten duidelijkheid, dus zorgt het ook niet voor wederzijdse gevoelens van ongenoegen. met vriendelijke groeten, Saskia |
|
Johanna |
Geplaatst: woensdag 03 November 2010 12:59
Voor mij geld datzelfde probleem, Je steekt toch tijd in een mail of in een telefoon gesprek. Zelf heb ik het zo afgesproken dat de berekening voor de mail is dat als ik 10 emails heb beantwoord ik 25 euro bereken. en voor de telefoon is het anders, daar kun je precies bijhouden hoe lang je met elkaar belt. maar in de regel is het bij de telefoon zo dat als ik 1 uur gebeld heb ik daar 25 euro voor reken, dit kan dus 4 keer een kwartier zijn of 6 keer 10 minuten. wel zorg ik dat ik daarvan dan bewijs kan overleggen middels de telefoonrekening waarop staat hoe lang er gebeld is. |
Geplaatst: vrijdag 05 November 2010 08:19
Beste mensen. Zo kunnen we wel alles in rekening brengen. Brengen jullie ook eigen eten en drinken mee? Want dat betaald de zorgvrager... en zo kunnen we doorgaan. Moet die daar dan ook een bepaald bedrag per maand voor vragen? Tevens zijn computerkosten, internet en de telefoonrekening zakelijk aftrekbaar van de belasting.... voor een ZZP-er...waarom zou je het dan ook nog aan de client declareren. Is dan toch dubbel op! |
|
Johanna |
Geplaatst: vrijdag 05 November 2010 09:38
Als je via de telefoon of computer een stukje zorg / begeleiding / advies verleent is het heel normaal dat je daar kosten voor in rekening brengt, dat doen veel bedrijven zowel grote als kleine. Gaat het om alleen een afspraak bevestigen of afzeggen of verzetten is het onzin om daar kosten voor te berekenen dat is iets wat ik ook niet doe. maar gaat het om gerichte adviezen naar een client toe, of gerichte begeleiding naar een client toe dan is het gewoon werk en kan dat gewoon berekend worden |
Anne |
Geplaatst: dinsdag 09 November 2010 17:22
Ik reken voor uitzoekwerk, mails en telefoontjes t.b.v. cliënten gewoon het normale uurtarief dat ik hanteer. D.w.z. dat ik precies tot op de minuut nauwkeurig bijhou hoeveel tijd iets mij kost en dat tel ik aan het einde van de maand bij elkaar op x het uurtarief. Daarnaast bied ik ook e-counseling aan, dit is een vorm van begeleiding/therapie via de mail. Dan gaat het dus om lange mails van cliënten waarin ze van alles met mij delen (net zoiets als een gesprek, maar dan via de mail) en daar reageer ik dan ook uitgebreid op. Het kan dus ook zijn dat ik een half uur tot een uur hiermee bezig ben, lezen, reactie formuleren etc. Daar heb ik een apart tarief van 10 euro per beantwoordde mail voor. Dit vervangt of vult de normale gesprekken t.b.v. begeleiding aan. Als ik een bevestigingsmail stuur of een afspraak maak of verzet per mail, dan reken ik daar niets voor, evenals voor mails of korte telefoontjes die binnen no time te beantwoorden zijn. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk