1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weet wat je aanbied aan zorg

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 03 November 2010 20:41
Ik lees regelmatig advertenties van zorgaanbieders die zorg aanbieden. Nu kom ik echt regelmatig tegen dat mensen zich aanbieden voor zorg waar ze geen opleiding in hebben gevolgd. Mensen bieden met regelmaat VERPLEGING aan terwijl ze geen enkele verpleegkundige opleiding hebben gevolgd of afgerond. Beste aanbieders...... Hoe kun je dan verpleging aanbieden!!!!!!
Je bent dan ook niet bevoegd en beschermd via de BIG voor verpleegkundige handelingen ..... en dus kan je geen verpleging aanbieden.
Begeleiding kan.,.. verzorging kan.... maar voor verpleging moet je echt wel een verpleegkundige achtergrond hebben.
Daar stoor ik mij als verpleegkundige aan!
Foveo Geplaatst: donderdag 04 November 2010 12:00
Niet alleen verpleging, ook in de sociaal agogische beroepen zie je dat verschijnsel.
Ik ben een voorstander van een wettelijke registratie en toetsingsplicht voor alle vormen van hulpverlener.
Als sociaal agoog heb ik de nodige kosten die ik maak aan scholing en bijscholing terwijl de eerste de beste malloot zonder opleiding hetzelfde mag gaan doen?
Waarom niet bij wet regelen dat je alleen zorg mag leveren met een passende opleiding?
Anne Geplaatst: dinsdag 09 November 2010 16:45
Ik ben het met jullie eens. Verpleging MAG je gewoon NIET aanbieden als je geen verpleegkundige met BIG registratie bent. Helaas mag iedereen zomaar begeleiding aanbieden, zelfs mijn buurmeisje van 17. Ik vind dat absurd, maar hoop dan maar dat de zorgvrager zich goed informeert en kiest voor kwaliteit boven lage kosten. Zelf bied ik mij voornamelijk aan als begeleidster, heb de juiste opleiding daarvoor, ben geregistreerd bij een tweetal beroepsverenigingen die kwaliteit garanderen doordat jaarlijks gecontroleerd wordt of je je aan de accreditatieregels houdt m.b.t. bijscholing, vakbekwaamheid, ervaring, intervisie en supervisie. Dat kost mij veel geld en tijdsinvestering, maar waarborgt wel mijn kwaliteiten als zorgaanbieder. Ik ben voorstander van dergelijke kwaliteitseisen aan ALLE zorgverleners die zich bezig houden met PGB hulpverlening.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.