1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Aanvraag

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 04 November 2010 10:08
Volgend jaar pak ik mijn werkzaamheden in de zorg weer op en start ik als zelfstandig verpleegkundige. Ik weet dat je als verpleegkundige volgens de wet BIG een schriftelijk bewijs met handtekening van een arts moet hebben om voorbehouden en risicovolle handelingen uit te mogen voeren, mits ik daartoe bevoegd en bekwaam ben.

Kan iemand me vertellen hoe je als verpleegkundige aan een schriftelijk bewijs komt, als je werkzaam bent voor particuliere cliënten of cliënten met een pgb? Bijvoorbeeld; de cliënt komt uit het ziekenhuis en ik kom de cliënt de volgende ochtend verplegen. Hoe kom ik voor die tijd aan het schriftelijke uitvoeringsverzoek van de arts? Of als de cliënt naar de huisarts is geweest en de medicatie die ik aan de cliënt toedien is veranderd, hoe blijf ik daar van op de hoogte?

Vriendelijke groet, I.L. Bakker

Ps. Excuses dat de titel van het bericht niet bij de vraag past. Het bericht was al verzonden toen ik het zag, dus kon ik het niet meer veranderen.
Pim Geplaatst: donderdag 04 November 2010 14:28
Beste Ilse,

Wat u kunt doen is op zoek gaan naar een opleidingsinstituut in uw buurt of ondernemers die aangesloten zijn en geaccrediteerd door V&VN voor het opleiden tot verpleegkundigen voor voorbehouden handelingen.

Het is vaak heel betaalbaar om deze cursussen te volgen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.