groot gedeelte van me PGB nog op rekening oude budgethouder
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 04 November 2010 12:46
Ik ben sinds januari 2010 eigen budgethouder. Sindsdien krijg ik mijn PGB per kwartaal gestort op de rekening die op mijn naam staat. Nu krijg ik niets meer gestort. Omdat er nog een groot gedeelte van het PGB uit het jaar 2009 op de rekening van de oude budgethouder (moeder) staat, die nu geen budgethouder meer is . Wanneer krijg ik dat ontbrekende gedeelte van mijn PGB eindelijk op mijn naam en rekening als eigen budgethouder? Ps ik ben al 23 en gelukkig was het verplicht vanaf 2010 je eigen budget zelf te beheren. |
|
Johanna |
Geplaatst: donderdag 04 November 2010 13:23
Het pgb wat je over 2009 niet gebruikt hebt en nu dus wat ik uit je verhaal opmaak nog op de rekening van je moeder staat moet eerst terug betaald worden. Daar moet je ook bericht over gehad hebben. Want als je het teveel ontvangen pgb niet terugbetaald mag het pgb kantoor je pgb stop zetten. Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er aan de hand is, maar uit je verhaal lijkt het met logisch dat je pgb stop gezet is omdat je over 2009 nog niet het teveel terug betaald hebt. |
Geplaatst: donderdag 04 November 2010 14:40
Volgens mij was U altijd al budgethouder, maar beheerde Uw moeder Uw budget. Nu doet U dat zelf. Aangezien U duidelijk meerderjarig bent bent U verantwoordelijk voor wat Uw moeder deed. U moet dus rekening en verantwoording afleggen over het voorgaande jaar en het evt. niet uitgegeven/ ten onrechte uitgegeven bedrag terugbetalen. Dus als Uw moeder dat niet gedaan heeft, moet U dat alsnog zelf doen. Het komt mij voor, dat Uw moeder Uw zaken over 2009 niet goed heeft afgewerkt/heeft kunnen afwerken.. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk