1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

aanschaf administratief benodigheden

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: vrijdag 05 November 2010 11:23
ik ben nu de budgethouder van mijn dochter Ik moet nu haar administratie verzorgen. ik heb geen computer en ook geen printer en alles wat erbij komt kijken. ik wil graag weten hoe je dit moet bekostigen moet ik alles uit mij eigen zak betalen . :?: :?: :?:
Heleen Geplaatst: vrijdag 05 November 2010 20:52
Is hiervoor niet het vrij besteedbare deel? :D
Johanna Geplaatst: zondag 07 November 2010 07:17
je kunt dit inderdaad vanuit het vrij besteedbare bedrag doen, maar als je geen grote pgb hebt dan schiet dat niet op want dan heb je maar 250 euro om vrij te besteden en daar koop je niets voor.

In principe moet je de aanschaf van computer en printer gewoon uit eigen zak betalen, dit wordt niet vergoed door het pgb.

Heeft je dochter geen computer dan kun je het misschien bij haar thuis doen op haar computer.
Verder als het geen hele grote administratie is kun je het ook gewoon op papier doen en alles netjes op datum volgorde in een map zetten.

Maar in dit geval heb je eigenlijk pech, want er zal geen vergoeding zijn voor de aanschaf van deze dingen vanuit pgb en ook geen vergoeding voor het doen van de administratie, want ook dat mag niet vanuit pgb betaald worden.
Geplaatst: maandag 08 November 2010 11:12
Voor de duidelijkheid: Uw dochter is budgethouder en U bent kennelijk van plan haar administratie te gaan doen.
Dat kan wel, mits Uw dochter minderjarig is. Zo niet dan moet U eerst haar bewindvoerder worden. Het PGB moet anders op de bankrekening van Uw dochter worden overgemaakt.
Vraag ook de brochure PGB in 8 stappen op. Daar staat alles in.
U kunt zonder computer al zult U wel geregeld copiën moeten maken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.