Tarief pgb voor doen administratie
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 06 November 2010 18:15
Ik ben gevraagd door iemand, om haar pgb bij te houden. Alles wat daarom heen gebeurt op administratief gebied. Contracten, betalingen etc. Wat kan je hiervoor vragen per uur? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gedaan. Ik werk normaal alleen met ondernemers. De cliënt kan dit alleen via het verantwoordingsvrije bedrag betalen. |
|
Johanna |
Geplaatst: zondag 07 November 2010 07:14
Als de client het alleen via het verantwoordingsvrije bedrag kan betalen dan is het niet veel wat je ervoor krijgt, ligt aan de hoogte van het pgb maar het verantwoordingsvrije bedrag is 1,5 procent van wat ze over het hele jaar krijgt met een minimum van 250 euro. Als ze dit graag wil dat jij het doet dan zal ze het toch uit eigen zak moeten betalen. En ik denk dat je even moet inschatten hoeveel het is, maar als je normaal met ondernemers werkt heb je denk ik ook dat je voor een kleine ondernemer minder berekend dan voor een grote. Maar rond de 400 a 500 euro per jaar is op zich een mooi bedrag want normaal gesproken is het bijhouden van de pgb administratie niet zo heel erg veel werk. |
Geplaatst: zondag 07 November 2010 10:35
Bedankt voor je snelle antwoord |
|
Geplaatst: woensdag 10 November 2010 20:16
Ik beheer het PGB van mijn zoon zelf en gemiddeld ben ik daar per maand 1 uur mee bezig. Geld overmaken naar de pgb-hulpbieders. Eens in het half jaar een verantwoordingsformulier invullen en aan het eind van het jaar per hulpverlener een belastingformulier invullen. Dat kost wat meer tijd. Maar het is niet echt arbeidsintensief. |
|
Foveo |
Geplaatst: maandag 22 November 2010 15:02
Voor het doen van de administratie is er inderdaad de vrije som of de mogelijkheid om het zelf te betalen. Wij rekenen 17,50 p/m ongeacht de grootte van de administratie. Dat is best wel kostendekkend hoor. Ik weet dat er ook aanbieders zijn die het "zorg" noemen maar dat is wettelijk gezien verboden. Voor het opstellen van overeenkomsten is er de post bemiddeling. Die kosten kun je uit het PGB betalen mits het in verhouding blijft. Overleg met je zorgkantoor en je komt een hoop te weten! |
Marcel |
Geplaatst: maandag 22 November 2010 16:34
Volgens mij is het ook mogelijk het beheer kosteloos onder te brengen bij SVB alleen de werknemer krijg zijn loon wat later en ja de premies worden dan ook ingehouden je krijg dan wel zij bericht van het SVB wat je dient over te maken zover mijn kennis reikt, nadeel is dat je zelf moeilijk overzicht heb wat je kunt uitgeven. Voor PGB houder is het namelijk zo dat de administratie kosten niet onder het PGB kosten vallen als de administratie uitbesteed. Dus moet je het doen van het vrije bedrag |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk