1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Thuiswerken ook declareren?

Auteur Bericht
Evelien Geplaatst: donderdag 11 November 2010 20:29
Hoi,
Ik werk als freelancer bij verschillende kinderen met een verstandelijke en lichamelijke beperking die een PGB hebben. Nu moet ik wel eens naast het begeleiden van deze kinderen in/rond hun woonomgeving, thuis informatie lezen, verslagen schrijven, notulen uitschrijven, vergaderingen voorbereiden, enzovoorts. Dit doe ik dus in mijn vrije tijd. Is het officieel zo dat deze uren gedeclareerd mogen worden, of bepaald de werkgever zelf dit soort zaken?

Mijn contract http://www.svb.nl/Images/0427NH_0709.pdf
Evelien Geplaatst: donderdag 11 November 2010 21:23
Ik heb overigens deze vraag gezien https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=1419

Maar deze vraag had slechts betrekking tot administratieve zaken. Mijn vraag heeft daarnaast ook betrekking op het lezen en schrijven van informatie die nodig is om mijn begeleiding aan de kinderen te bevorderen. Of valt dit ook onder administratie?
Pim Geplaatst: vrijdag 12 November 2010 11:44
Beste ondernemer (m/v),

U werkt als freelancer bij diverse zorgvragers. U heeft zich als het goed is dan verdiept in wat ondernemen inhoudt en zich ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Ook bent u op de hoogte van het feit dat u verantwoordelijk bent voor de kwaliteit van zorg en de geleverde diensten. Dat u een aantal bedrijfsverzekeringen heeft, dat u aan promotie doet, dat u minimaal 3 klanten op jaarbasis heeft en dat u zelf facturen maakt waarop u minimaal de door de belastingdienst vereiste zaken zet.
U heeft zelf duidelijke afspraken gemaakt over welke werkzaamheden u in opdracht van de klant doet en welke de klant daarmee dus betaald.

Mocht dat om welke redenen niet zo zijn is het belangrijk om dit goed uit te zoeken.