1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wel werken en geen loon krijgen

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 12 November 2010 16:53
Ik heb een vraag wat als je bij een gezin andere halfe maand hebt gewerkt en je krijgt dan te horen dat je geen loon krijgt!!!!! Wat kun je hier aan doen en wat zijn je rechten. Ik heb hier voor andere half jaar daar gewerkt en kreeg toen mijn loon als ik het aan gaf dat het einde van de maand was. nu ben ik minder gaan werken daar en zou een nieuwe contrakt krijgen en was wel al aan het werk voor die minder uuren,maar na andere halfe maand kreeg ik te horen dat ik me geld niet kreeg.(misschien) ik ben nu gestopt om daar te werken tot ik me geld krijg.Wie kan me helpen.

groetjes van Solange. :?
Pim Geplaatst: zaterdag 13 November 2010 10:51
Beste Solange,

Het is sowieso ongebruikelijk dat als u minder uren gaat werken, dat u dan niet meer loon krijgt uitbetaald.
Minder uren gaan werken is sowieso iets dat in loondienst alleen kan met goedkeuring van beide partijen (als er geen overeenkomst kan worden gevonden zijn de uitwegen of door blijven gaan op oude voet, of ontslag).

U zult een herhaling van het verzoek moeten doen voor uitbetaling van het loon. Dat moet u wel zodanig doen dat u later kunt aantonen dat dit daadwerkelijk is aangekomen. Mocht hierop niet worden gereageerd binnen een redelijke termijn (denk aan 7 dagen) dan kunt u naar een juridisch adviseur of incassobureau stappen. Stel ze daarvan wel van te voren op de hoogte. Mocht uw verloning gaan via de Sociale VerzekeringsBank dan kunt u ook bij hun om advies vragen.
De kosten van incasso komen voor hun rekening. Dat kost u over het algemeen niets.

Het is al met al een heel nare situatie waarin u beland bent.
Ik wens u veel sterkte hiermee.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.