1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

relatiegeschenk

Auteur Bericht
Francis Geplaatst: zondag 14 November 2010 19:32
Ik wil relatiegeschenken laten maken met opdruk van mijn logo. Ik wil dit ook gaan gebruiken om reclame te maken voor mijn bedrijf. Wanneer je een beetje op het net gaat surfen kom je er al snel achter dat dit een kostbare zaak is. Ik ben benieuwd hoe andere zorgverleners dit aanpakken. Laten jullie relatiegeschenken maken en zo ja wat en waar? Ik ben reuze nieuwsgierig naar jullie aanpak.

Groeten Francis :P
Geplaatst: dinsdag 16 November 2010 13:22
Goede zorg is een geweldig relatiegeschenk! En verder is het laag houden van je kosten van belang als je, je tarieven redelijk wil houden.
Misschien een idee om via internet een geweldige nieuwjaarswens naar iedereen te sturen, dit is gratis.
Jolanda
Matthijs Geplaatst: donderdag 18 November 2010 00:33
Met Jolanda. Relatiegeschenken vind ik in principe geen goed idee. Er is weinig geld en goede zorg is duur. Besteed het geld dan aan jouw persoonlijke zorg en aandacht; dat is het beste wat jouw cliënten kan overkomen.

Maar als je dan toch iets wil geven, kijk dan eens naar een kalendertje van Oxfam Novib; te krijgen via de Wereldwinkel. Niet met jouw logo, maar je cliënten weten zonder dat logo ook wel van wie het komt :) En anders plak je op de achterkant een sticker met je logo ofzo.

Succes!
Matthijs Wolthers
Judith Geplaatst: donderdag 18 November 2010 10:03
Ik heb al jaren de gewoonte een percentage van mijn inkomen weg te schenken. Er zijn meer mensen die dat doen, gewoonlijk aan goede doelen.

Omdat het om een percentage gaat, is er altijd geld genoeg. Ik vind daarom dat het argument dat zorg al duur genoeg is en dat er weinig geld is meer zeggen over de manier waarop je over geld denkt, dan over wat werkelijk mogelijk is.

Weggeven betekent voor mij weggeven, terwijl reclame maken welbeschouwd niet de bedoeling heeft iets te geven, maar de bedoeling heeft iets te krijgen.
Een geschenk dat de bedoeling heeft reclame te maken, vind ik daarom niet werkelijk een geschenk.

Ik geef al mijn clienten op eentje na, jaarlijks een doosje chocolade waarop in een andere taal 'bedankt' geschreven staat (kijk maar even in de supermarkt).

Jaarlijks kies ik 1 van mijn clienten uit (ieder jaar een andere) voor iets bijzonders.
Vorig jaar kreeg die ene client een uurtje een professioneel violiste (vriendin van me die dit voor een vriendenprijsje voor me wilde doen) om kerstliedjes voor haar te spelen.
Dit jaar kreeg een andere client een autorit inclusief begeleiding van me, zodat hij een plaats kon bezoeken waar hij heel graag naartoe wilde, wat gezien zijn fysieke toestand zonder auto en zonder begeleiding voor hem niet mogelijk was.
Matthijs Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 00:51
Kijk, mooie gebaren doe je op persoonlijke titel. Dat heeft niets met geld te maken. Doe ik ook af en toe - met als gevolg dat werk en privé soms door elkaar lopen maar zolang ik daar maar de controle over heb vind ik dat niet erg. Je geeft uit vrije wil je cliënt iets extra's wat een grote waarde in zijn of haar leven is en een kleine moeite voor jou.

Die chocolaatjes zullen je de kop niet kosten. Dat is natuurlijk een leuke attentie die je om het geld echt niet hoeft te laten.

Het percentage dat je weggeeft aan goede doelen breng je denk ik feitelijk gewoon teveel in rekening aan je cliënten. Je verplicht ze min of meer om een deel van hun PGB weg te geven aan die goede doelen, naast jouw uurtarief exclusief dat bedrag. Maar ik ken jouw tarief niet; als je nu een laag tarief hebt maar gewoon niet meer geld nodig hebt, dan kan ik alleen maar ontzag hebben voor wat je doet. Maar een hoog tarief om een deel van je opbrengsten weg te kunnen geven vind ik niet kunnen, hoe goed het doel ook is.

Ik ben wel benieuwd naar wat je denkt dat mijn reactie zegt over hoe ik met geld omga.
Geplaatst: maandag 19 November 2012 14:00
Ik heb onlangs relatiegeschenken besteld bij La Parada, een goede service en mooie relatiegeschenken met logo! Tevens een zeer snelle levertijd. Als ik jou was zal ik daar gaan kijken, ook zeer goed te in de prijs!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.